۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۹۴۵۶۲
آیت‌الله موحدی کرمانی:

حضور ایران در حاشیه ژنو 2 در شأن نظام نیست

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران از وزیر امور خارجه که در پاسخ دعوت وزیر خارجه آمریکا برای حضور ایران در حاشیه اجلاس ژنو 2، این دعوت را با عزت نظام اسلامی مطابق ندانسته بود، تشکر کرد و گفت: برای رهایی مردم سوریه از گرفتاری کمک می‌کنیم، اما حضور در حاشیه اجلاس ژنو 2 در شأن نظام اسلامی ایران نیست.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت 19 دی‌ماه سالروز قیام مردم قم، گفت: مردم انقلابی قم به واسطه اهانتی که به امام راحل شده بود، خروشیدند، فریاد زدند و به خیابان‌ها ریختند و عده‌ای هم شهید شدند.

 
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته مردم قم، قطعی بودن وعده خداوند متعال را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر مؤمنان ایمان نافذ داشته، اهل عمل صالح، بصیرت و مقاومت باشند قطعا پیروز هستند و اگر در موردی این پیروزی را ندیدیم به دلیل آسیب دیدن برخی از این اصول بود.
 
خطیب جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به سالروز هفتم دی، آن را روز کشف حجاب و روز یادآوری جنایات پهلوی پدر و پسر عنوان و اظهار کرد: مردم باید خاطره‌های دوران پهلوی پدر و پسر را فراموش نکنند، چه روزهای سختی که بر این ملت گذشت.
 
وی برداشتن حجاب را از اصول اساسی برای ضربه زدن به اسلام دانست و با اشاره به دستور متحدالشکل شدن لباس‌ها در هفتم دی، گفت: این امر به سبب از بین بردن لباس روحانیت بود که از سوی پهلوی پدر دستور آن صادر شد، در حالی که چهره جامعه باید اسلامی و دینی باشد.
 
عربستان سعودی حامی تروریست‌
 
آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: در روایات آمده است که اگر کسی گناه مخفیانه انجام می‌دهد و شما نمی‌دانید حق تعرض ندارید و مسؤول هم نیستند اما وقتی گناه را آشکارا انجام داد همه مسؤول هستید و هرکسی باید به اندازه توانش گام بردارد.
 
محکومیت جنایات تکفیری‌ها در سوریه و عراق بخش دیگری از سخنان خطیب نماز جمعه تهران را به خود اختصاص داد که وی با ابراز تأسف از رشد روز افزون این گروهک‌های تروریستی، گفت: تبلیغات مسموم روی مغز اینها اثر گذاشته و از اینها افرادی انتحاری به وجود آورده تا عده‌ای از مسلمانان و شیعیان را کشته و به بهشت بروند.
 
وی از عربستان سعودی به عنوان یکی از حامیان اصلی تکفیری‌ها نام برد و اظهار کرد: رسوایی اینقدر زیاد شده که آقای پوتین هم به شورای امنیت پیشنهاد می‌کند عربستان را در لیست تروریست‌ها قرار دهد، واقعا اینها کنار خانه خدا به عنوان خادم الحرمین چه جنایاتی می‌کنند و چه وحشتی در دل مسلمانان به وجود آورده اند.
 
برخی واژه‌های توافقنامه ژنو چند پهلو است
 
آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه به مذاکره هیأت ایرانی با 1+5، اشاره کرد و گفت: مردم متدین و انقلابی در این زمینه دغدغه‌هایی دارند، البته در برابر دغدغه‌های مردم قضاوت نمی‌کنیم، اما آیا ارزش‌های انقلاب در این مذاکرات حفظ می‌شود، آیا عزت اسلامی به طور کامل مورد توجه قرار می‌گیرد، چقدر امتیاز گرفتیم و چقدر امتیاز دادیم.
 
وی با طرح این سؤال که آیا در به کارگیری واژه‌ها و کلمات در این توافق آن دقت لازم شده است که کاملا شفاف باشد، ابراز کرد: برخی از این کلمات و واژه‌ها دوپهلو یا چندپهلو است، مثلا واژه دستیابی و دسترسی، بالاخره آمریکا که شیطان بزرگ است در این امر هم شیطان بزرگ است و غیر از عداوت و دشمنی با اسلام کار دیگری ندارد.
 
امام جمعه موقت تهران بر مراقبت از ارکان اسلام در توافقنامه هسته‌ای تأکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند گول لبخندها را نخورید و حواستان جمع باشد که دشمن دشمن است و کاری جز دشمنی ندارد.
 
وی همچنین از هیأت ایرانی به ویژه از وزیر امور خارجه که در پاسخ دعوت وزیر خارجه آمریکا برای حضور ایران در حاشیه اجلاس ژنو 2، این دعوت را با عزت نظام اسلام مطابق ندانسته بود، تشکر کرد و گفت: ما حاضرین برای رهایی مردم سوریه از این گرفتاری کمک کنیم، اما اینکه در حاشیه اجلاس ژنو 2 باشیم، در شأن نظام اسلامی ایران نیست.
 
بیانات قاطع مقام معظم رهبری از محکمات نظام است
 
وی مسؤولان را به این نکته که مردم همواره متشابهات را به محکمات ارجاع می‌دهند، توصیه و تصریح کرد: این دغدغه‌ها هست، اما مردم همانطور که قرآن کریم فرموده است این متشابهات را به محکمات ارجاع می‌دهند که محکمات بیانات قاطع مقام معظم رهبری است؛ مقام معظم رهبری هیأت ایرانی را تأیید فرموده‌اند و ما هم تأیید می‌کنیم.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی مسأله سوریه و عراق را که گرفتار تکفیری‌های جنایتکار شده‌اند بسیار جانسوز خواند و از روحانیت و مغزهای متفکری که زمینه سخنرانی و ابراز نظر از رادیو، تلویزیون و اینترنت را دارند خواست تا ماهیت کثیف تکفیری‌ها را به دنیا نشان دهند.
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان سخنان خود با اشاره به سه کارت زردی که از سوی نمایندگان مجلس به وزرای دولت یازدهم داده شده است، تذکر داد: دولتمردان پس از آنکه سه وزیر سه کارت زرد گرفتند، تلاش خود را بیشتر کنند تا دیگر دچار چنین مصادیقی نشوند./920/پ201/ی
ارسال نظرات