۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۹۶۴۷۳
رئیس بنیاد دانشنامه انقلاب اسلامی:

سکوت در برابر توهین آمریکا اعتدال نیست

خبرگزاری رسا ـ رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به این که برخی ها در فهمیدن معنای اعتدال دچار اشتباه شده اند، افزود: برخی ها معنای اعتدال را اشتباه گرفته و به خوبی متوجه نشده اند یعنی آنها فکر می کنند اگر ما در برابر توهین آمریکایی ها به این ملت سکوت کنیم می شود اعتدال.
سکوت در برابر توهین آمریکا اعتدال نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، شب گذشته در جمع مردم زنجان در مسجد شهدا این شهر امام خمینی(ره) را دارای اخلاق خاص انقلابی توصیف کرد و گفت: برخی از ویژگی ها در انقلاب و مخصوصا در امام خمینی (ره) وجود دارد که همه اطرافیان وی سعی می کردند این ویژگی ها را در خود به کار گیرند؛ اما متأسفانه همه ما دیدیم و شنیدیم که برخی از اطرافیان امام که خاص هم بودند نتوانستند مانند ایشان رفتار کنند؛ از این رو در مقابل انقلاب و رهبری ایستادند و نتوانستند راه امام (ره) را به خوبی دریابند.

وی در ادامه با اشاره به این که تا وقتی انسان به قدرت نرسد نمی توان فهمید که چه شخصیتی دارد، اظهار داشت: تا وقتی انسان به پست و مقام نرسیده همیشه از قدرت اظهار تنفر می کند و همه جا جار می زند که مقام دیگر چه چیز زشت و پستی است ولی وقتی خودش به مقام و قدرت رسید دیگر نمی خواهد آن را از دست بدهد و در اینجا است که امام(ره) فرمودند «حب الدنیا رأس کل خطیئه».

حجت الاسلام روحانی در ادامه پیروی از هوای نفس با پیروی از راه امام خمینی(ره) را در نهایت تناقض خواند و تصریح کرد: کسی که پیرو هوای نفس باشد نمی تواند پیرو خط امام باشد چون این دو با هم در تناقض آشکار هستند و لذا همیشه در برابر امام، مردم و خواسته های بلند انقلاب می ایستد؛ پس اولین راه پیروی از خط امام خود سازی است و این که پیرو هوای نفس نباشد و در یک کلمه شهوت قدرت نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: کسانی مانند شیخ حسینعلی منتظری و مهدی هاشمی از این طیف هستند و دیگر در این وادی سیاست چیزی برای شان مهم نیست حال چه تهمت باشد یا دروغ و یا هر چیز دیگری؛ که در حقیقت به این طیف انسان ها می توان اسلامیت تک بُعدی گفت.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در ادامه امام را شخصیتی وظیفه شناس و منظم در کارها خواند و خاطرنشان کرد: امام از شخصیت هایی بود که هیچ کار و وظیفه ای را جا به جا انجام نمی داد و همیشه سیاست در جای خودش بود و اسلام در جای خودش مانند همان داستان معروف دهکده نوفل لوشاتو و مصاحبه با خبرنگاران.

وی در ادامه با ذکر خاطره ای افزود: در دهکده نوفل لوشاتو محل اقامت امام در فرانسه بودیم که خبر دادند شاه از ایران فرار کرده است و لذا بعد از پخش این خبر خبرنگاران برای مصاحبه با امام به محل اقامت ایشان ریختند و امام نیز به آرامی جواب آنها را داد ولی وقتی خودشان بدون هیچ ساعت و مؤذنی تشخیص دادند وقت نماز است یک دفعه در وسط جلسه مصاحبه را ترک کردند و برای نماز آماده شدند.

حجت الاسلام روحانی در ادامه مقاومت و پایداری در راه سختی ها را از ویژگی های اخلاقی بارز امام دانست و تأکید کرد: مقاومت و پایداری از ویژگی های بارز امام (ره) بود یعنی وقتی انسان در تنگنا قرار می گیرد نفس او را به کناره گیری وادار می کند اما انسان های بزرگ به جای شانه خالی کردن از بار مسؤولیت کنار نمی کشند و سرسختانه مقاومت می کنند اما انسان های کوچک همیشه زود کم می آورند مانند افرادی که در برابر تهدیدهای آمریکا زود خود را باختند و اسیر تهدیدهای پوشالی آمریکا شدند.

وی در ادامه افزود: برخی ها در حالی در برابر تهدیدهای آمریکا سر تسلیم فرود آوردند که خودشان عواقب ورود آمریکا به ایران در زمان قبل از انقلاب را به یاد دارند که چه فجایع اخلاقی انجام داده و جوانان ما را به انزوا و نابودی کشاندند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به این که برخی ها در فهمیدن معنای اعتدال دچار اشتباه شده اند، افزود: برخی ها معنای اعتدال را اشتباه گرفته و به خوبی متوجه نشده اند یعنی آنها فکر می کنند اگر ما در برابر توهین آمریکایی ها به این ملت سکوت کنیم می شود اعتدال، اگر آمریکا به ما اهانت کرد و نفس نکشیدیم می شود اعتدال، پس آقایان چه افراطی گری دیده اند که ندای مبارزه با افراطی گری سر داده اند؟. /949/پ202/س

ارسال نظرات