۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۹۷۶۹۲
معاون اول قوه قضاییه:

فاصله از دینمداری ریشه مشکلات کشور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: یکی از شاخص‏های مکتب سیاسی امام خمینی(ره) پیوند دادن بین معنویت و سیاسیت بود، و همین سبب شد، وارد شدن در مسائل سیاسی به عنوان دور شدن از دین تلقی نشود.
حجت الاسلام و المسلمين رييسي معاون اول قوه قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضاییه، امروز با حضور در راهپیمایی باشکوه مردم کرمان گفت: بدترین منکر در هر زمانی حکومت طاغوت است.


وی در ادامه گفت: حضور پر رنگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان از این دارد که زحمات پدران و مادران در راه مبارزه با ظلم در فرزندانشان نمود پیدا کرده و نسل جدید انقلاب چیزی کم از نسل اول انقلاب ندارد.


حجت الاسلام والمسلمین رییسی عنوان کرد: یکی از شاخص‏های مکتب سیاسی امام خمینی(ره) پیوند دادن بین معنویت و سیاسیت بود، و همین سبب شد، وارد شدن در مسائل سیاسی به عنوان دور شدن از دین تلقی نشود.


وی خاطر نشان کرد: 400 سال است که در مغرب زمین با خدا و دین خدا مبارزه می‏شود و همه ظلم‏های وارد شده بر مردم دنیا نتیجه همین دین ستیزی است.


این نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: ساخت کلاهک‏های هسته‏ای نتیجه همین دین ستیزی غرب است و امروز به کشتار بی رحمانه مردم بی گناه عالم می‏انجامد.


وی با بیان این که امام خمینی(ره) کرامت انسانی مردم ایران را به آن ها برگرداند، ابراز داشت: امام(ره) با وجود این که می‏دانست مردم به او به عنوان رهبر اعتماد دارند اما انتخاب حکومت را در همان روزهای ابتدایی انقلاب به دست خود مردم واگذار کرد.


حجت الاسلام والمسلمین رییسی اظهار کرد: آزادی بیان و حق انتخاب سرنوشت خود و کشور همان چیزی است که امروزه همه مردم دنیا به دنبال آن هستند و شعار همه قرار گرفته است.


وی با اشاره به شاخص دین و دینمداری در جامعه تصریح کرد: همان طور که مردم ایران در نخستین روزهای انقلاب بر آرمان‏های اصلی انقلاب که همان دینداری بود تأکید داشتند، امروز هم همان ارزش‏ها برای مردم ملاک است.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که در طول سال هایی که از انقلاب اسلامی می‏گذرد هر جا مسؤولان نگاه به دین داشتند در آن بخش پیشرفت کردیم، اظهار داشت: بیشتر نقص‏هایی که در کشور وجود دارد ریشه در جدایی از دین دارد.


وی خاطرنشان کرد: پیدا کردن راه حل مشکلات اقتصادی در خارج کشور اشتباه است و نباید چشم امید به کمک غربی‏ها داشته باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: تنها نسخه برون رفت از مشکلات پیش روی کشور به هیچ وجه در دست خارجی‏ها نیست بلکه در دست توانای مردم ایران است.


وی با اشاره به جهانی شدن پیام و نهضت انقلاب اسلامی ایران ابراز داشت:‌ یکی از مشکلاتی که دشمن در دهه اول انقلاب برای مردم ایران به وجود آورد، جنگ تحمیلی بود، که مردم ایران با حضور پررنگ در جبهه‏ها جواب دندانشکنی به آن ها دادند.


معاون قوه قضاییه یاد آور شد: در دهه دوم انقلاب دشمن نمی‏خواست بگذارد پایه‏های این انقلاب محکم شود و مشکلات دیگری برای کشور ما به وجود آورد، که با یاری خداوند مردم ایران پاسخی محکم‏تر به دشمنان دادند.


وی با این که دهه سوم انقلاب مبارزه اقتصادی و سیاسی مردم ایران شکل گرفته، تصریح کرد:‌ همه این پیروزی‏ها در برابر مشکل آفرینی غرب با توسل به دین انجام شد.


حجت الاسلام والمسلمین رییسی با بیان این که رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشتن رهبری بصیر است، یادآور شد: بصیرت و مقاومت مردم ایران سبب شد تا ملت ما در برابر فشارهای دشمن ایستادگی کند.


وی با بیان این که مذاکرات هسته‏ای باید انجام شود، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده هسته‏ای باید بدانند طرف مقابل دشمن است و به لبخند دشمن نمی‏توان اعتماد کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: وحدت باید به عنوان راهبردی اساسی در بین تمام اقشار جامعه نفوذ پیدا کند تا دشمنان نتوانند به این مملکت دست درازی کنند./9702/پ201/س

ارسال نظرات