۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۹۸۰۶۴
امام جمعه قم در دیدار پژوهشگران مهدوی:

دشمن منتظر خلأ اعتقادی در جامعه است/ پژوهشگران دینی فعالیت بی وقفه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در دیدار اعضای دبیرخانه همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: دشمن امروز منتظر خلأ معنوی و اعتقادی در جامعه است؛ از این رو نمی توان از کنار تبیین آموزه های اصیل آسان گذشت و باید زمینه ارتقای آموزشی و بالابردن آگاهی اجتماعی از سوی مراکزی همچون مؤسسه آینده روشن فراهم شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، امام جمعه قم، ظهر امروز 26 بهمن، در دیدار حجت الاسلام سید مسعود پورسید آقایی، رییس موسسه آینده روشن و اعضای دبیرخانه دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، با ضروری خواندن روشنگری صاحب نظران مهدویت در بین نسل جوان، اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامی نبود حرکت های انحرافی بیشتر خود را نمایان می کرد و بی شک رهنمودهای امام و رهبری و جانفشانی های شهدای عزیز انقلاب بسیاری از مسائل دینی و اعتقادی را به صورت شفاف پیش روی ما قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر فضا و بستر رشد عقائد انحرافی و شبهه افکن فراهم باشد به صورت طبیعی افراد منحرف از نبود عدالت و انصاف در جامعه بهره برداری می کنند و بال و پر می گیرند.

امام جمعه قم با تأکید بر این که هنوز کارشناسی درستی از وضعیت اعتقادی جامعه صورت نگرفته است، افزود: باید با کارشناسی و اقدامات زیربنایی زمینه های میل افراد به خرافه و شبهات شناسایی شود، این طبیعی است که مردم همواره به دنبال مباحث ماورایی هستند اما باید به این پرسش پاسخ داد که چه می شود از این خواست درونی مردم کسانی سوء استفاده و با اعتقادات بازی کنند.

وی فضای هنر و ادبیات را در عرصه اثرگذاری روی اعتقادات نسل جوان بسیار حساس و پرمسؤولیت خواند و تصریح کرد:  وقتی فیلم مرد عنکبوتی ساخته می شود این نشان می دهد عرصه هنر وارد میدان شده است تا به میل و اشتهای انسان ها پاسخ دهد که این خود آسیب هایی را متوجه نسل جوان می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که اماکن متبرکه و حرم ها به سبب مراجعه فراوان دینداران فضایی بسیار ارزشمند برای پاسخ به شبهات و سؤالات اعتقادی است، ابراز داشت: اگر کارشناسان نمونه‌های عینی عرفان همچون حضرت آیت الله بهجت و بهاء الدینی را به مخاطبان معرفی کنند سوء استفاده کنندگان فرصت فعالیت پیدا نمی کنند.

وی بر تلاش بی وقفه و ارائه راهکارهای نوین تبلیغی از سوی کارشناسان مهدویت  تأکید و خاطرنشان کرد: دشمن امروز منتظر خلأ معنوی و اعتقادی در جامعه است؛ از این رو نمی توان از کنار تبیین آموزه های اصیل آسان گذشت و باید زمینه ارتقای آموزشی و بالابردن آگاهی اجتماعی از سوی مراکزی همچون مؤسسه آینده روشن فراهم شود.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح پرسش و پاسخ در حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: خوشبختانه این طرح تا کنون آثار مطلوبی به همراه داشته است که امیدواریم با همکاری مبلغان و کارشناسان بتوانیم به پرسش های اعتقادی زائران حضرت معصومه(س) پاسخ گو باشیم.     

همچنین حجت الاسلام پورسید آقایی در ابتدای این دیدار گزارشی از روند فعالیت های آموزشی، پژوهشی و هنری مجموعه ارائه کرده است.

گفتنی است، دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع اخلاق و سبک زندگی راهبردها و راهکارها، خرداد 93 در تهران برگزار می شود./918/پ202/س

ارسال نظرات