۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۹۹۰۲۰
پدر شهید احمدی روشن:

گزینه روی میز ما دانشجویان پیرو شهدای هسته‎ای هستند

خبرگزاری رسا ـ ششمین یادواره‎ شهدای عاشورائیان با عنوان «شهدای علمی و فناوری» با حضور پدر شهید مصطفی احمدی روشن در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار ‌شد.
پدر شهيد روشن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، رحیم احمدی روشن، پدر شهید مصطفی احمدی روشن در مراسم ششمین یادواره عاشورائیان که در محل تالار بزرگ فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، ضمن اشاره به آیه 169 سوره مبارکه آل عمران گفت: هیچگاه نباید به فکر انسان خطور کند که شهدا مرده اند، آنها نه تنها زنده هستند و در نزد پروردگار روزی می خورند، بلکه امور خود را نیز مدیریت میکنند و این مسئله به طور مکرر در زندگی پس از شهادت شهید مصطفی احمدی روشن متجلی شده است.

وی افزود: شهادت، مقام والایی است که کسی به این مقام نمی رسد مگر به سبب خصائص ویژهای که در افراد وجود دارد، برای نمونه ویژگی های مهمی از جمله احترام به پدر و مادر، ولایت مداری و کار برای رضا خدا از خصوصیات بارز شهید بود که وی را به درجه رفیع شهادت رساند.

احمدی روشن تصریح کرد: جوانان غیور و ولایت مدار ما که مصطفی از جمله آنان بود، به دنبال سخن رهبر خود مبنی بر این که ملت ایران می تواند به انرژی هسته ای دست یابد، به طور جدی وارد کار شده و با تلاش شبانه روزی و مخلصانه خود، کشورمان را به این دستاورد بزرگ نائل کرده اند.

پدر شهید روشن افزود: اکنون برخی از مسئولان این دستاورد بزرگ را نا دیده انگاشته و می گویند ایران نیازی به 20 درصد غنی سازی انرژی هسته ای ندارد و در حالی که این دستاورد به قیمت ریخته شدن خون انسان های شریفی بدست آمده و این مسئله بسیار برای ما سنگین است.

وی تصریح کرد: برخی از مسئولان به هر قیمتی به دنبال شکستن تحریم ها هستند در حالی که نه تنها تحریم ها شکسته نمی شود بلکه تنها عزت و استقلال کشورمان نابود می شود.

وی خطاب به دولت های مستکبر که مصطفی را به شهادت رساندند، گفت: ما را از چه می ترسانید، از گزینه های روی میزتان!،گزینه های روی میز ما همین دانشجویانی هستند که امشب برای تجلیل و ادامه روی راه مصطفای من در این تالار حضور دارند.

قابل ذکر است، این یادواره به همت هیأت متوسلین به چهارده معصوم(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد و شیخ «تاجالدین الهلالی»، عضو هیئت علمای مصر و مفتی استرالیا نیز در این مراسم سخنرانی کرد.پ/940/پ202/س

 

ارسال نظرات