۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۱۹۹۶۸۲
مدیرکل اوقاف سمنان:

فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی بقاع متبرکه نیازمند نگاه کارشناسانه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف استان سمنان گفت: بقاع متبرکه و بارگاه امام زادگان در سرتاسر استان سمنان و میهن اسلامی برای توفیق بیش از پیش در فعالیت‌های عمرانی نیازمند نگاهی کارشناسی و آینده نگر و در امورات فرهنگی خواهان نیروهایی جوان و باانگیزه هستند.
حجت الاسلام واحدي مدير کل اوقاف سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در سفر یک روزه خود به دامغان ضمن بازدید از برخی بقاع متبرکه و بارگاه ملکوتی امام‌زادگان این شهرستان در نشستی با حضور معاون بهره‌وری این اداره کل، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان و شماری از مسؤولان و هیئت امنای امامزادگان به بحث و تبادل نظر درباره روند اجرای برنامه‏ها و مشکلات این مراکز مهم دینی و مذهبی پرداختند.

 

حجت الاسلام واحدی در این جلسه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان کشور به مراکز پررونق دینی و قطب‌های فرهنگی و محل رجوع اقشار مختلف مردم، اضافه کرد: در راستای نیل به این اهداف بسیار مهم است که فعالیت‌های پیرامون این مراکز با نقشه راه زمان بندی شده و اهدافی والا تعقیب شود.

 

وی با قدر دانی از فعالیت‌های گسترده انجام شده تاکنون خواستار پیگیری مشکلاتی که هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان دامغان به آنها اشاره داشتند، از سوی مسؤولان اوقاف و امور خیریه استان سمنان و نیز مدیران شهرستان‏ها شد تا روز به روز شاهد اقبال عمومی بیشتری در این مراکز مهم فرهنگی و دینی باشیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ادامه با تأکید بر لزوم شفاف سازی هزینه‌های امام‌زادگان و بقاع متبرکه با هدف سهولت و دقت در برنامه‌ریزی‌ها و نیل به اهداف فرهنگی و عمرانی مدنظر، افزود: درآمدهای حاصل از کمک‏های مردمی و سایر عواید بقاع متبرکه و امامزادگان باید در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه به درستی و دقت خاصی ثبت شود.

 

حجت الاسلام واحدی با بیان اینکه بارگاه مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان و شهرستان دامغان در ایام پایانی سال و تعطیلات عید نوروز بیش از پیش پذیرای زائران حرم رضوی است، خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش خود را به کار بندیم که خادمان و میزبانان شایسته‌ای باشیم و این امر مستلزم برنامه‌ریزی و تلاش جهت هرچه آراسته کردن فضای فیزیکی این مراکز دینی و معنوی در آن ایام است.

 

گفتنی است، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در این سفر از امامزادگان جعفر و محمد(ع) دامغان، امامزاده قاسم (ع) زینبیه دامغان، امامزادگان علی ولی (ع)، بقعه بکیر ابن اعین، امامزاده قاسم (ع) صیدآباد، امامزاده جعفر (ع) محمدآباد، امامزادگان هفت‌تنان (ع) و امامزاده سید صالح (ع) جزن دیدن کرد./977/پ202/ب

ارسال نظرات