۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۸۹۷
جدیدترین اقدام اتحادیه اروپا علیه روسیه

تحریم های هدفمند

خبرگزاری رسا ـ وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه در لوکزامبورگ از تصمیم خود به افزایش “تحریم های هدفمند” علیه روسیه به دلیل نقش این کشور در تشدید تنش ها در شرق اوکراین خبر دادند.
اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه در لوکزامبورگ از تصمیم خود به افزایش “تحریم های هدفمند” علیه روسیه به دلیل نقش این کشور در تشدید تنش ها در شرق اوکراین خبر دادند.


کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این نشست با تاکید بر لزوم مذاکره میان مقامات روسیه و اوکراین برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به درگیری های موجود، تصریح کرد: “درصورتیکه پس از نشست ژنو، درگیری و تنش در شرق اوکراین همچنان ادامه یابد، اتحادیه اروپا وارد فاز سوم تحریم ها علیه روسیه خواهد شد که شامل تحریم های اقتصادی است و این برای کرملین هزینه بیشتری دربر خواهد داشت.”

وی گفت: “ما تمامی اقدامات نظامی را که در شرق اوکراین درجریان است محکوم می کنیم . اینگونه فعالیتهایی که در جهت بی ثبات کردن اوکراین است باید متوقف شود. ما مدافع اتحاد و همبستگی و نیز حفظ تمامیت ارضی اوکراین هستیم و از روسیه نیز می خواهیم به این موارد پایبند باشد و نیروهای خود را از مرزهای اوکراین بیرون برد و از هرگونه اقدامی که با هدف ایجاد بی ثباتی در اوکراین صورت می گیرد، خودداری کند.”


در نشست دیروز همچنین تصمیم برآن شد تا تعداد بیشتری از مقامات کشور روسیه تحت تحریم های اقتصادی و نیز ممنوعیت دریافت ویزا برای سفر به اتحادیه اروپا قرار گیرند.


همزمان این اتحادیه از اهدای یک میلیارد یورو از کمک مالی که پیشتر به دولت اوکراین وعده داده بود، خبر داده است/1409/ح

ارسال نظرات