۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۲۰۲۰۰۴
در اهواز؛

کتابخانه حجت الاسلام سید جعفر موسوی افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ کتابخانه ای با نام حجت الاسلام سید جعفر موسوی از علمای استان خوزستان در شهرستان اهواز افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه سيد جعفر موسوي افتتاح کتابخانه سيد جعفر موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتابخانه ای با نام حجت الاسلام سید جعفر موسوی از علمای استان خوزستان، با حضور آیات سید محمد علی موسوی جزایری و محسن حیدری، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در شهرستان اهواز افتتاح شد.

 

در ابتدای این مراسم، عبدالعزیز فدعمی، فرماندار شهرستان اهواز، با بیان این که اهتمام به کتاب و کتابخوانی می تواند در فرهنگ کشور تأثیر گذار باشد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره به جوانان نسبت به مسأله کتابخوانی تأکید داشته اند.

 

فدعمی با بیان این که در 4 سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه افزایش فضاهای فرهنگی و علمی در کشور صورت گرفته است، گفت: در سال 89 تعداد کتابخانه های استان 12 باب بود که این رقم امروز به 35 باب رسیده است.

 

وی افتتاح کتابخانه در هر منطقه را سبب گسترش فرهنگ آن منطقه دانست و افزود: امکانات بالقوه بسیاری در اهواز وجود دارد که هنوز به طور کامل از آن ها استفاده نشده است.

 

فرماندار اهواز با اشاره به افزایش 30 درصدی زیربنای کتابخانه های عمومی خوزستان تصریح کرد: شرکت ها و شهرداری می توانند با کمک به نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان در افزایش فضای مطالعه مشارکت داشته باشند.

 

وی با بیان این که 17 درصد از کتابخانه های استان خوزستان در اهواز واقع است اما بیش از 35 درصد مردم خوزستان در این شهر زندگی می کنند، گفت: نهاد کتابخانه های عمومی استان باید تلاش خود را تا رسیدن به حد مطلوب ادامه دهد.

 

فدعمی با اشاره به اجرای مطلوب و اثر گذار ایستگاه های مطالعه خاطرنشان کرد: 21 ایستگاه مطالعه در نقاط گوناگون استان خوزستان از جمله راه آهن، فرودگاه نصب شده است.

 

فرماندار اهواز در پایان گفت: چشم انداز کتابخانه های عمومی در سال 1401، هشت متر فضای مطالعه برای 100 نفر است.

 

گفتنی است، کتابخانه حجت الاسلام سید جعفر موسوی از سوی فرزند وی حجت الاسلام سید احمد موسوی به مدت 30 سال به صورت حق انتفاع به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار شده است و نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان نیز کار تجهیز این کتابخانه را انجام داد.

 

این کتابخانه به متراژ 500 متر مربع در مرکز فرهنگی آموزشی امام جعفر صادق (ع) واقع در کوی سید خلف جنب نمایشگاه بین الملل اهواز ایجاد شده است./9464/پ202/س

ارسال نظرات