۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۰۲۱۷۷
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

حضرت زهرا بهترین الگو برای زنان است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های هفته زن در اصفهان پرداخت و گفت: تکریم مادران و همسران شهدا همانند نماز واجب است و تکراری نمی شود.
جعفر عسگري، رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اصفهان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، جعفر عسگری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان امروز در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن برگزار شده بود بر شناخت هر چه بیشتر ابعاد وجودی و شخصیتی حضرت زهرا(س) تأکید کرد و گفت: تکریم مادران و همسران شهدا همانند نماز واجب است و تکراری نمی شود.

وی روایات ائمه معصومین (ع) را سند سخن خود کرد و گفت: همانگونه که برپایی مراسم در ایام شهادت ائمه طاهرین (ع) مورد تأکید است باید در جشن های مذهبی و میلاد آن بزرگواران نیز حق مطلب را ادا کنیم.

 

عسگری، حضرت زهرا (س) را بزرگترین الگوی مادران شهدا معرفی و  خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران پیروزی و موفقیت های خود را مدیون مادرانی است که فرزندانی مؤمن، رشید، شجاع و ولایتمدار تربیت کردند و در عرصه های مختلفی چون انقلاب و دفاع مقدس اسلام را یاری رساندند.

 

وی تزریق شادی و نشاط مشروع در جامعه را ضروری دانست و افزود: اکنون که دشمن به انواع مختلف در صدد به دام انداختن نوجوانان و جوانان ما هست، ایجاد بسترهای مناسب برای ابراز شادی و نشاط مشروع مردم، می تواند به خنثی کردن این توطئه بینجامد.

 

وی بر نقش زنان در شناسایی ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) و الگوسازی زندگی ایشان برای ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: زنان اندیشمند جامعه اسلامی بایستی نیازهای جامعه را بشناسند و با الگو قرار دادن زندگی آن بزرگوار، برنامه ریزی اصولی و رصد کردن دشمن، معضلات جامعه زنان را رفع کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، بد حجابی و بد اخلاقی های موجود در جامعه را نتیجه بی توجهی به ابعاد مختلف زندگی معصومین(ع) به ویژه حضرت زهرا (س) دانست و گفت: حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای زنان است.

وی غفلت های سیستم های آموزشی و فرهنگی را یکی از دلایل فاصله گرفتن سبک زندگی مردم با سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و افزود: البته غفلت هایی در سیستم های داشته ایم اما اکنون که فرصت تدبر و تفکر هست بایستی با برنامه ریزی، تقسیم کار اصولی و ارزیابی و نظارت به برگزاری طرح های کلیشه ای اکتفا نکنیم.

وی در ادامه به برنامه های متنوع ایام ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت مقام زن اشاره کرد و گفت: کنگره تخصصی فاطمه شناسی، بازدید جمعی از خواهران از فولاد مبارکه و تجلیل از آنان، دیدار با علما و افتتاح مرکز آموزش عالی بانو مجتهده امین از فعالیت های این ایام خواهد بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، دیدار از مادران و همسران شهدا را از دیگر برنامه های هفته گرامیداشت مقام زن دانست و افزود: از همه اقشار می خواهم که دیدار با خانواده های معظم شهدا را فراموش نکنند چراکه پدران و مادران شهدا چشم و چراغ انقلاب اند./939/پ202/ب

ارسال نظرات