۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۰۲۷۱۰
حجت الاسلام کریمی خبر داد؛

ارائه خدمات به بیش از 2 هزار روحانی اهل سنت آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی گفت: تا کنون به دو هزار و 703 روحانی و طلبه خدمات ارائه شده است.
حجت الاسلام کريمي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آ. غ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، رییس مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی ظهر امروز در نخستین نشست مسؤولان مراکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به موقعیت جغرافیایی آذربایجان غربی اظهار داشت: این استان یک هزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه دارد و با وجود اقوام، ادیان و مذاهخب مختلف مردم به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند.

 

وی تقدیم 12 هزار شهید و 258 جانباز را نشان دهنده ولایتمداری مردم استان خواند و افزود: تاکنون در این استان 12 هزار مداح اهل بیت (ع) ساماندهی شده است که نشان دهنده دینمداری مردم استان است.

 

حجت الاسلام کریمی در ادامه به تشریح عملکرد مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی پرداخت و اظهار داشت: تعداد طلاب اهل سنت ثبت شده استان 373 نفر است و تا کنون به دو هزار و 703 روحانی و طلبه خدمات ارائه شده است.

 

رییس مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: توسعه متوازن سیاسی، تقویت باورهای دینی، حمایت از پایان نامه های تقریبی اهل سنت، گسترش مراودات برون مرزی و راه اندازی کتابخانه های روباز در مناطق اهل سنت از جمله برنامه هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

 

گفتنی است، نخستین نشست مسؤولان مراکز بزرگ اسلامی غرب کشور ظهر امروز با حضور حجج الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی وسید مهدی قریشی نمایندگان ولی فقیه در استان های کردستان و آذربایجان غربی، مسؤولان مراکز بزرگ اسلامی غرب کشور و جمعی از روحانیون شیعه و سنی در سالن الغدیر ارومیه برگزار شد./1301/پ203/ب

ارسال نظرات