۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۲۰۳۸۴۸
کارشناس برنامه سمت خدا:

عشق ورزی در پرتو اخلاق مداری عیب ها را می پوشاند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس برنامه سمت خدا به جوانان تأکید کرد: اخلاق و عشق ورزی از مادیات مهم تر است چرا که سبب پوشیده شدن عیب ها می شود.
فرحزاد معاون نهاد تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در مراسم معنوی «پیوند آسمانی» در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه روم می فرماید «از نشانه های خدا این است که از جنس خودتان، برای شما همسرانی خلق کرده است که وسیله آرامش تان می شود»، بنابراین هر آن چه که سکونت و آرامش را از بین ببرد، اگر دارای شدت بوده، حرام و اگر خفیف باشد، مکروه است.

 

وی با اشاره به برخی ویژگی های اخلاقی و توصیه های مرحوم دولابی، بیان کرد: ایشان همواره توصیه می کردند که «راه و رمز موفقیت در هر نیت خیر انسان، منوط به رضایتمندی همسر است» بنابراین اخلاق و محبت از درجه اهمیت والایی برخودار است به گونه ای که حتی افراد لاییک آن را قبول دارند.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به زوج های جوان توصیه کرد: با محبت و مهربانی با یکدیگر زندگی کنند؛ در هیچ یک از آیات قرآن به جز این آیه، مودت در کنار رحمت نیامده است. مودت زمانی معنا پیدا می کند که عشق هم قلبی باشد و هم ظاهری لذا خداوند متعال مودتی که برای اهل بیت(ع) بوده است را در قرآن برای همسر و همچنین واژه رحمت را که به پیامبر اکرم(ص) اختصاص داشته برای زن و شوهر نقل کرده است.

 

حجت الاسلام فرحزاد با یادآوری این که دین مبین اسلام خلاف تبلیغات دشمنان و معاندانش دین مهر، محبت و وحدت است، به میلاد امام محمدباقر(ع) اشاره و تصریح کرد: آن حضرت دین را در یک کلمه معنا می کنند و می فرمایند: «دین یعنی محبت و مهرورزی به خداوند و بندگان خدا» بنابراین دین چیزی جز محبت نیست.

 

خوش اخلاقی گناهان را ذوب می کند

وی ادامه داد: در روایتی از ائمه معصومین(ع) نقل شده است «کسی ایمانش زیاد نمی شود، مگر آن که محبتش به همسرش زیاد شود»، همچنین پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمایند: «من از دنیای شما سه چیز را انتخاب کردم؛ نماز، عطر خوش و همسر» هر سه این ها عوامل آرامش دهنده است.

 

وی با بیان این که خوش اخلاقی گناهان را ذوب می کند، گفت: مولای متقیان حضرت علی(ع) می فرمایند: «حسن خلق سرچشمه تمام خوبی ها است».

 

کارشناس برنامه سمت خدا با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمایند: «اگر مرد به همسرش بگوید دوستت دارم، هیچ گاه از دل همسرش بیرون نمی رود»، اظهار کرد: اخلاق بسیار مهمتر از تشریفات، تجملات، مسائل مادی و شکل و ظاهر است چرا که عشق ورزی سبب پوشیده شدن عیب ها می شود.

 

زندگی خود را با بهره مندی از فیوضات رضوی بیمه کنید

در ادامه این برنامه،حجت الاسلام مرادی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران به جایگاه معنوی شهرهای مذهبی از جمله مدینه منوره و مشهد مقدس در میان شیعیان پرداخت و گفت: سفر به شهرهای زیارتی همانند مدینه منوره و مشهد مقدس سبب می شود که ما متوجه وجود چنین سرمایه های عظیم معنوی بشویم.

 

وی خاطرنشان کرد: امکان برگزاری بسیاری از برنامه هایی که در جوار حرم ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) در حال برگزاری است، در سایر شهر ها فراهم بود، اما برگزاری این برنامه ها در جوار ملکوتی حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) سبب برکت یافتن این طرح و زوج های شرکت کننده می شود.

 

معاون نهاد نماندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در ادامه به زوج های جوان توصیه کرد: حداکثر استفاده را از فرصت ایجاد شده داشته باشید و آینده خود را با بهره مندی از فیوضات حرم مقدس حضرت رضا(ع) تضمین و بیمه کنید.

 

حجت الاسلام مرادی با بیان این که حرم مطهر رضوی دارای ظرفیت های عظیم معنوی است، اضافه کرد: زوج های جوان باید زیارت شان متفاوت از دیگران باشد؛ با امام رضا(ع) آشتی کنید و به گونه ای زندگی کنید که امام رضا(ع) از شما راضی باشند؛ در این ایامی که در مشهد حضور دارید دنیا و مادیات را رها کنید.

 

یادآور می شود هفدهمین دوره طرح ملی همسفر تا بهشت که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از بهمن ماه سال92 آغاز شده، تا پایان اردیبهشت ماه93 به میزبانی مشهدالرضا علیه السلام ادامه خواهد داشت./930/پ201/ب

ارسال نظرات