۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۰۴۴۹۲
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه:

غربی‌ها از توزیع گوشت حلال در کشورها هراس دارند

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: همانطور که استکبار از پوشش اسلامی زن هراس دارند و آن را منشأ برخی اثرات دینی و معنوی در جامعه می‌داند، از گوشت حلال و آثار آن نیز وحشت دارند، از این روست که با آن مقابله می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي، امام جمعه قم و توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در دیدار مدیر دامپزشکی قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: مسئولیتی که شما دارید، مربوط به جان و سلامتی افراد است.

 

وی هر نوع کوتاهی در این عرصه را تأثیرگذار در جسم و جان مردم معرفی کرد و گفت: خداوند تأکید فراوانی در بهداشت مواد غذایی و ذبح دام و طیور دارد که در جای جای قرآن این مسئله دیده می‌شود.

 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها افزود: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر بیان می‌دارد که از پاکیزه‌ها بخورید و عمل صالح انجام دهید. این نشان می‌دهد که تأثیر خوردنی‌ها و آشامیدنی‌های سالم و پاک تحقق عمل صالح است.

 

وی قرار دادن پاکیزه‌ها و پاک‌ها در اختیار مردم  را از رسالت‌های دامپزشکی دانست و گفت: بر اساس موازین اسلامی، اهانت به مقدسات، حرام است که از مصادیق این اهانت، اهانت به خورد و خوراک است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که خداوند اولین مخاطبان خود را پیامبران قرار داده که اول آنها ساخته و برگزیده شوند و در ادامه به سمت انسان‌ها بیایند و آنها را به مسیر درست دعوت کنند، افزود: تأثیر طیبات و خوراک پاکیزه عمل صالح است که این شخص به وسیله آن می‌تواند از انبیای الهی شده و جامعه را هدایت نماید.

 

وی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های دامپزشکی قم در عرصه نظارت و سلامت دام و طیور گفت: هر کس که در این مسیر قرار دارد، کوتاهی و غفلت کند، خسارت‌های زیادی به جامعه وارد می‌آید.

 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خطاب به کارکنان دامپزشکی اظهار داشت: شما در جایگاهی قرار دارید که اگر وظیفه خود را به درستی عمل نکنید، بیماری‌ها در جامعه شیوع می‌یابد.

 

وی با یادآوری این که در دنیا تنها کشوری که بر حلال‌خوری تأکید دارد، ایران است، افزود:  این مسئله به برکت پیروی از مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است؛ امروز  گوشت حلال از گوشت‌های ممتاز در عرصه جهانی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این که حرام‌خوری انسان را به حرام‌کاری وادار می‌کند،‌  و حلال خوری، انسان با به سمت کارهای حلال می‌کشاند، تصریح نمود:‌ از این روست که برخی کشورهای استکباری توزیع گوشت حلال را ممنوع کرده‌اند تا در آینده سدی در برابر کارهای خود نبینند.

 

وی خاطرنشان کرد:‌ همانطور که استکبار از پوشش اسلامی زن هراس دارند و آن را منشأ برخی اثرات دینی و معنوی در جامعه می‌داند، از گوشت حلال و آثار آن نیز وحشت دارند، از این روست که با آن مقابله می‌کنند.

 

امام جمعه قم در پایان افزود: در قم هرچه در سلامت و حلال بودن فراورده‌های دامی و بهداشتی عمل شود،  تأثیر آن نیز در جامعه بیشتر است، چراکه همگان انتظار خاصی از این شهر مقدس دارند.

 

خاطرنشان می‌شود در ابتدای این دیدار، مهدی رفیعی، مدیر کل دامپزشکی استان قم نیز گزارشی از فعالیت‌های این اداره در سال گذشته ارائه داد./927/د102/ج

ارسال نظرات