۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۲۰۴۸۸۸

مراسم اعتکاف در 15مسجد کردستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره تبلیغات استان کردستان گفت: مراسم معنوی اعتکاف همزمان با سراسر کشور از ۲۳ لغایت 25 اردیبهشت جاری مقارن با ایام البیض در 15 مسجد استان کردستان برگزار می شود.
مديرکل تبليغات اسلامي کردستان

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، گفت: مراسم معنوی اعتکاف همزمان با سراسر کشور از 23 لغایت 25 اردیبهشت جاری مقارن با ایام البیض ماه رجب در 15 مسجد استان کردستان برگزار می شود.

 

 وی افزود: اهل سنت در دهه پایانی ماه مبارک رمضان معتکف می شوند، از همین رو ستاد اعتکاف استان کردستان تا پایان ماه مبارک رمضان در استان فعالیت خواهد داشت.

 

 مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به آغاز ثبت نام شرکت کنندگان اعتکاف افزود: ثبت نام این سنت حسنه از یکم اردیبهشت ماه آغاز و تا 21 اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و بستر های لازم برای معتکف شدن 3 هزار نفر فراهم شده است.

 

 حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری گفت: اعتکاف سنگر مستحکمی برای مقابله با تهاجمات فرهنگی است، امیدواریم در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بتوانیم به لحاظ کمی و کیفی شاهد رشد مثبتی در برگزای مراسم اعتکاف و جذب معتکفین داشته باشیم.

 

 وی خاطرنشان کرد: شایسته است مدیران استانی با حضور در جمع معتکفین به هرچه بهتر برگزار شدن این سنت حسنه کمک کنند و همچنین رسانه ها به ویژه صدا و سیمای مرکز استان نسبت به پوشش و انعکاس مراسم اعتکاف با توجه به تأثیرات معنوی این سنت حسنه اقدام نمایند./967/ت302/ب

ارسال نظرات