۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۰۵۱۷۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فعالیت شبانه روزی امدادگران مصداق روحیه جهادی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی فعالیت شبانه روزی امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان را جزو عبادات دانست و اظهار کرد: این تلاش شبانه روزی امدادگران مصداق بارز روحیه جهادی است.
ديدار حجت الاسلام يعقوبي با امدادگران هلال احمر خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی روز پنج شنبه همزمان با نخستین روز از هفته هلال احمر، با حضور در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان از طریق ارتباط بی سیم هفته هلال احمر را به امدادگران مستقر در پایگاه های امداد و نجات بین شهری استان خراسان شمالی تبریک گفت و افزود: بی شک خدمات رسانی به حادثه دیدگان و در راه ماندگان جزء باقیات صالحات است و در کارنامه اعمال امدادگران ثبت خواهد شد.

 

وی پس از آن در جمع مدیران و مسؤولان هلال احمر استان خراسان شمالی، هفته هلال احمر را به کسانی که با هدف امدادگری بیش از هر کس دیگری به داد حادثه دیدگان می شتابند، تبریک گفت و امدادگران را خادم مردم در مسافرت ها، راه ها، سختی ها و بحران ها دانست.

 

امام جمعه بجنورد خدمت در هلال احمر با هدف امدادرسانی به حادثه دیدگان و در راه ماندگان را یکی از بزرگترین عبادت ها اعلام کرد و افزود: این که افرادی با ایثار و از خودگذشتگی، خدمت رسانی به مردم را برگزینند و در همه شرایط، مأموریت امدادرسانی خود را به بهترین وجه ممکن انجام دهند؛ جزء بزرگترین افتخارات و عبادات محسوب می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با قدردانی از خدمات بهینه و حضور به موقع نیروهای امدادی هلال احمر خراسان شمالی در حوادث متعدد، اظهار داشت: شغل امدادگران و نیروهای هلال احمر مقدس است چرا که آنها با فداکاری خود را به دل حادثه زده و برای نجات حادثه دیدگان اقدام می کنند.

 

وی با اشاره به جایگاه والا و اهمیت شغل امدادگری، هلال احمر را نهادی عام المنفعة دانست که امدادگران آن با خدمت رسانی به موقع، نوعی ایثار و از خودگذشتگی می کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به شعار اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال انتخاب شده، اظهار داشت: فعالیت نیروهای امدادی هلال احمر مصداق روشن روحیه جهادی است.

 

وی با تأکید بر تقویت این روحیه در سال جاری، از امدادگران و مسؤولان هلال احمر استان خراسان شمالی خواست تا با افزایش آمادگی کمی و کیفی خود، بیش از گذشته برای یاری نیازمندان آماده باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی که اسفند ماه 91 با اعطای کارت عضویت از سوی حامد سجادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی به عنوان داوطلب افتخاری جمعیت هلال احمر این استان محسوب می شود؛ از امدادگران هلال احمر خواست تا به فعالیت خود به عنوان عبادت نگاه کنند و هیچ گاه از یاد خدا در حین انجام وظایف غافل نشوند.

 

حامد سجادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز در این دیدار گزارشی از توانمندی ها و فعالیت های این جمعیت در ایام نوروز امسال ارائه کرد و گفت که با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در خدمات رسانی به مسافران نوروزی، این استان در رده 10 استان برتر کشور در زمینه ارائه خدمات به مسافران نوروزی قرار گرفته است.

 

وی با تشریح عملکرد برنامه های جمعیت هلال احمر استان و معرفی حوزه های مختلف این جمعیت، عنوان کرد که جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در تمامی حوادث حضوری فعال دارد و به عنوان دستگاهی امدادی، نقشی محوری در خدمات رسانی به آسیب دیدگان و حادثه دیدگان دارد.

 

گفتنی است، هجدهم اردیبهشت برابر با هشتم می روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده است، هلال احمر، سازمانی ارزشی و انسانی است که برای حفظ حرمت و کرامت انسانی فارغ از مرزبندی های سیاسی و جغرافیایی، خدمت به اقشار مختلف مردم با هدف تخفیف آلام انسانی، حفظ و پیشرفت بهداشت عمومی تشکیل شده است.

 

هر ساله این روز در کشورهای مختلف جهان به امید گسترش صلح و آرامش، گرامی داشته می شود، در همین راستا در سراسر ایران ویژه برنامه های خاصی در این ارتباط برگزار می شود، در ایران اسلامی، هجدهم تا بیست و چهارم اردیبهشت به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده است./9314/پ202/ب

ارسال نظرات