۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۲۰۵۲۳۸
نماینده مردم مشهد در مجلس:

زوج های جوان یاور هم در بندگی خدا باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پژمانفر به زوج های جوان گفت: اگر نگاهتان به همسر، به منزله یاوری در مسیر بندگی خدا باشد، دیگر منیّت ها و خودخواهی ها که منشأ بسیاری اختلافات است، در زندگی به وجود نخواهد آمد.
زوج های جوان یاور هم در بندگی خدا باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در مراسم پیوند آسمانی در حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به روزهای نخستین زندگی مشترک حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) گفت: آن بزرگواران در آغاز زندگی مشترک خود به منزلی که برای آنان مهیا شده بود، رفتند. اندکی بعد که پیامبر گرامی اسلام(ص)برای به دیدار آنان رفتند، از حضرت علی(ع) پرسیدند «زهرا را چگونه یافتی؟» آن حضرت پاسخ دادند «کمک مناسبی برای اطاعت خدا».

 

وی افزود:  اگر انسان این نوع نگاه نسبت به همسر را در وجود خود رشد دهد، دیگر منیّت ها و خودخواهی ها که منشأ بسیاری اختلافات است، در زندگی به وجود نخواهد آمد.

 

حجت الاسلام پژمانفر، با بیان این که خداوند متعال از این که زن و مرد در انجام برخی از امور عبادی ـ غیر عبادی ـ با یکدیگر مشارکت کنند، خرسند می شود، اظهار کرد: ازدواج به معنای دستیابی به حس اتحاد و یکی شدن است. اگر بنا بر یکی شدن باشد دیگر انسان ایراد نمی گیرد، چرا که اگر بخواهد ایرادی بگیرد، آن ایراد به خود او نیز وارد است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به همسران اضافه کرد: هنگامی که ازدواج کردید، با یکدیگر یکی شده اید و امروز که زندگی مشترک را تشکیل داده اید، دیگر نباید به یکدیگر پشت پا بزنید.

 

وی با اشاره به مضمون سخن رسول گرامی اسلام(ص) که زن و مرد همانند دو دست در یک پیکر هستند، افزود: طبعا انتظار می رود اگر یکی از این دو دست دارای مشکل و غبارآلودگی شد، آن دست دیگر در غبارزدایی و شستشوی دست دیگر کمک می کند.

 

حجت الاسلام پژمانفر با تأکید بر این که می بایست صفا، صمیمیت، انس، محبت و مودت در میان زوجین روز به روز افزایش یابد، افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در پیام خود توصیه کرده اند، نگذارید گره های کوچک زندگی شما را تلخ کند.

 

وی همچنین در پایان پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به زوج های جوان را قرائت کرد./930/202/ع

 

ارسال نظرات