۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۰۶۶۹۲
آیت الله حسینی بوشهری:

حوزه و روحانیت نمی تواند نسبت به مسائل نظام بی تفاوت باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تاکید بر این که امروز به برکت نظام اسلامی، دست روحانیت باز است، از علما و روحانیان به عنوان سربازان نظام اسلامی یاد کرد و گفت: زمانی رهبر معظم انقلاب در سخنان خویش به مطلبی اشاره می کنند، روحانیان باید در سخنرانی های خویش این اشاره مقام معظم رهبری را واضح بیان کنند.
آيت الله حسيني بوشهري

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، آیت الله سید هاشم بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور صبح امروز در همایش بزرگداشت پنجاهمین سالگرد ارتحال آیت الله روح الله کمالوند، گفت: آنچه داریم از عالمان دین است.

 

وی با بیان این که دین و حیات معنوی ما در گرو عالمان دین است، افزود: کمال، سعادت و خوشبختی ما در سایه عالمان دین است.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که عالمان دین موجب مقابله با استکبار شدند، خاطرنشان کرد: اگر صحنه برای دشمن باز می شد دین اسلام را وارونه نشان می دادند.

 

وی با بیان این که خدا ترس بودن از ویژگی بارز عالمان دین است، بیان داشت: با مسجد ساختن و شاگرد تربیت کردن کار بجایی نمی رسد باید ببینیم در عمل خویش چه کارهایی انجام داده ایم.

 

روح خدمت به مردم در وجود عالمان دین است

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که روح خدمت به مردم در وجود عالمان دین است، افزود: روحانیت باید همچنان پناه گاه مردم باقی بماند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: امروز دست روحانیت باز است و مسؤولان با روحانیت و علما همراه هستند و روحانیت در جامعه امروز بیشتر می تواند به مردم خدمت کند.

 

روحانیان و عالمان مرزبانان اعتقادی جامعه هستند

مدیر حوزه های علمیه کشور  با بیان این که روحانیان و عالمان مرزبانان اعتقادی جامعه هستند، خاطرنشان کرد: عالمان و روحانیان جلوی استکبار و دشمنان اسلام می ایستند، به زندان می روند، شکنجه می شوند و به شهادت می رسند تا نام اسلام باقی بماند.

 

آیت الله حیسنی بوشهری بیان داشت: وقتی خداوند از عالمان تجلیل می کند، ما باید این تجلیل خداوند از علما را سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: تجلیل امامان که هدایت گران جامعه هستند از علمای دین، مسؤولیت و وظیفه ما را در این راستا سنگین تر می کند.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که دشمن امروز در صدد ضربه زدن به نظام اسلام است و دختران جامعه اسلامی را به سمت بی حجابی می کشانند، بیان داشت: امروز روحانیت باید در صحنه حاضر باشد و جلوی توطئه های دشمن بایستد.

 

روحانیان سربازان نظام هستند

آیت الله حیسنی بوشهری با بیان این که امروز مقام معظم رهبری نیاز به سرباز دارد، خاطرنشان کرد: روحانیان سربازان نظام هستند، زمانی رهبر معظم انقلاب در سخنان خویش به مطلبی اشاره می کنند، روحانیان باید در سخنرانی های خویش این اشاره مقام معظم رهبری را واضح بیان کنند.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به خدمات اجتماعی و بعد اخلاقی این عالم ربانی،  روح خستگی ناپذیر را از ویژگی های بارز آیت الله کمالوند بیان کرد و افزود: امروز وظیفه ما است که از عالمان گذشته درس بگیریم.

 

وی تأکید کرد:  طلاب لرستانی چنین شخصیت های بزرگ را سرلوحه زندگی خویش قرار دهند و برای خدمت به نظام و مردم تلاش کنند خوب درس بخوانند./9451/پ202/ج

 

ارسال نظرات