۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۱۰۰۰۹
همزمان با ماه رمضان صورت می گیرد؛

اعزام 400 مبلغ به مناطق شهری و روستایی آمل

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل گفت: 400 مبلغ با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم با احکام نورانی اسلام و وظایف دینی خود در این ماه پر خیر و برکت به مساجد شهر و روستایی این شهرستان اعزام می شوند.
اعزام مبلغان ماه محرم الحرام

حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با اشاره به برنامه‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان، گفت: دهه آخر ماه شعبان که با عنوان «تکریم و غبارروبی مساجد» نامگذاری شده است در این دهه مردم با کمک و همراهی نهادهای فرهنگی و دینی و شهرداران به بهداشت و غبارروبی مساجد می پردازند.

 

وی، تأکید کرد: بهداشت و غبارروبی در سال لازم است اما به دلیل این که ماه رمضان ماه ضیافت الله بوده و مسجد خانه خدا است به طور ویژه در دهه آخر شعبان در سراسر کشور به این مهم پرداخته می شود و امیدواریم با حضور پرشور مردم مؤمن و خداجوی کشورمان مساجد به مانند گذشته آماده استقبال از ماه مبارک رمضان باشد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمل با اشاره به ضرورت رشد و توسعه فرهنگ اسلامی، تصریح کرد: حضور مبلغان در ماه مبارک رمضان در مساجد یک ضرورت است که باید در این راستا اهتمام ارزنده و والایی وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام رمضانی، ادامه داد: 400 مبلغ با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم با احکام نورانی اسلام و وظایف دینی خود در این ماه پر خیر و برکت به مساجد شهر و روستایی این شهرستان اعزام می شوند.

 

وی با بیان این که مقام معظم رهبری سه محور خرد ورزی، اخلاق و حقوق را برای سبک زندگی مبنا قرار داده اند، اظهار داشت: توجه به این سه محور می تواند موجب از بین رفتن فاصله تعالیم اسلامی و دینی با سبک زندگی شود.

 

حجت الاسلام رمضانی در ادامه با تاکید بر تلاش در راستای آماده سازی فضای شهرستان برای ورود به ماه پرخیر و برکت رمضان، گفت: برنامه ریزی های لازم باید در راستای بهره گیری از فیوضات ماه مبارک انجام شده و با هنجارشکنان در این ماه برخورد شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمل بر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و گفت: حجاب و عفاف خود بخش مهمی از سبک زندگی است که باید در جامعه ترویج داده شده و در ماه مبارک رمضان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام رمضانی، بیان داشت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تبیین مباحث مربوط به سبک زندگی با یک یا دو جلسه انجام نمی شود و نیازمند برنامه ریزی های مطلوب و اساسی است که مبلغان در ماه مبارک رمضان می توانند در این راستا کوشا باشند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که ماه رمضان فرصت ارزنده برای مبلغان دینی بوده تا در راستای ارتقای معرفت دینی و تعالی مردم گام بردارند، گفت: مبلغان باید با نیازسنجی از نیازهای روز جامعه به تبیین آن در جامعه بپردازند.

 

وی با اشاره به وجود 600 مساجد درشهر وروستای شهرستان آمل، بیان داشت: رسیدگی به امور مساجد در این ماه به تنهایی از سوی اداره تبلیغات اسلامی آمل برنمی آید و باید همه دستگاه ها پای کار بیایند تا بتوانیم با برنامه ریزی دقیق و جامعی جوانان را به سمت مساجد سوق بدهیم.

 

حجت الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی در مساجد جزو برنامه های اوقات فراغت محسوب می شود و می طلبد دراین خصوص برنامه های ویژه و ارزنده ای از سوی ادارات صورت گیرد که نقش والایی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان وجود داشته باشد./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات