۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۱۲۹۱۴
حجت‌الاسلام رفیعی:

حاضر نشویم بانوان در هر شغل و شرکتی مشغول به کار شوند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رفیعی گفت: چه ضرورتی دارد وقتی مردی در خانه است برخی بانوان ساعت‌ها در صف خرید باشند، غیرت‌ها کجا رفته است، حاضر نشویم دخترانمان در هر شغل و شرکتی مشغول به کار شوند.
حجت الاسلام محمد ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه همزمان با چهاردهمین روز از ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه «هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ ۖ وَهُوَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ» گفت: در روایت آمده «برای رهایی از شک و تردید این آیه را بخوانید».

وی ادامه داد: منظور از اول یعنی خدا ازلی و آخر یعنی ابدی است، در این‌جا منظور اول و آخر زمانی نیست، چرا که خدا خود خالق زمان است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با بیان این‌که خدا ظاهر و باطن است، اظهار داشت: ظاهر یعنی به تمام مخلوقات و موجودات احاطه و تسلط دارد؛ باطن نیز یعنی ذات خدا مخفی بوده و کسی نمی‌داند که چگونه است.

وی افزود: در آیه دیگر آمده «هُوَ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِی سِتَّةِ أَیَّامٍ، اوست آن کس که آسمانها و زمین را در شش هنگام آفرید»، البته منظور 24 ساعت نیست، چرا که قبل از خلقت آسمان و زمین 24 ساعتی وجود نداشته است.

حجت‌الاسلام رفیعی یادآور شد: خدا زمین و آسمان را در شش مرحله آفریده است، در روایت آمده «خدا در یک مرحله خورشید، ستارگان، مرحله بعد درختان و در مرحله دیگر دریاها را آفریده است».

استاد حوزه و دانشگاه در تفسیر آیه «اسْتَوَىٰ عَلَى الْعَرْشِ» بیان داشت: یعنی خدا بر همه عالم احاطه داشته و قدرت اداره آن را دارد و آنچه در زمین و آسمان است را می‌داند.

وی به آیه «وَهُوَ مَعَکُمْ» اشاره کرد و با تأکید بر این‌که خدا همیشه با فرد بوده و نسبت به کارهای او آگاهی دارد، اظهار داشت: اگر ما به ناظر بودن خدا ایمان داشته باشیم بسیاری از گناهان را ترک می‌کنیم.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: بنده با حضور بانوان در جامعه مخالف نیستم ولی باید به اندازه نیاز و بر اساس ضرورت باشد، خواهری که حجاب را رعایت نکرده و یا فردی که خیانت چشم می‌کند باید بدانند خدا لحظه به لحظه او را نظاره می‌کند.

وی تصریح کرد: زن‌ها نباید زیاد در جامعه مانور داده و در خیابان‌ها پرسه بزنند، این کارها خوب نیست، چه ضرورتی دارد وقتی مردی در خانه است برخی بانوان ساعت‌ها در صف خرید باشند، غیرت‌ها کجا رفته است، حاضر نشویم دخترانمان در هر شغل و شرکتی مشغول به کار شوند.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان این‌که بازگشت همه افراد به سوی خدا است، گفت: افراد چگونه می‌خواهند در قیامت جواب کارهای خود را بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار انس بیشتر افراد با قرآن کریم شد و خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) می‌فرمایند «اگر کلام خدا با من باشد از هیچ چیزی نمی‌ترسم، اگر تمام عالم از دنیا برود و من تنها باشم تا قرآن است هیچ حس وحشتی به من دست نمی‌دهد».

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: ما نگرانی حقیقی و موهوم داریم، نگرانی حقیقی یعنی فرد نگران عاقبت خود باشد، نگرانی موهوم نیز به نگرانی‌های دنیایی همانند از دست دادن مال گفته می‌شود./993/پ202/س

ارسال نظرات