۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۱۵۴۸۳
مدیرکل اوقاف اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت تبدیل شدن آستان امامزادگان به پایگاه‌های فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صادقی گفت: استان اصفهان، با وجود بیش از 718 بقعه متبرکه، جایگاه سوم بقاع متبرک را در کشور داراست که می‌توان با برنامه‌ریزی‌های لازم، زمینه را برای ایجاد گردشگری فراهم کند.
حجت الاسلام رضا صادقي مدير کل اداره اوقاف اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان امروز در آیین غبارروبی آستان امامزاده شاه سلطان حسین(ع) نطنز گفت: شهرستان نطنز، با میهمانی از پیکر پاک بیش از 40 تن از نوادگان و فرزندان ائمه اطهار، ظرفیت تبدیل شدن به یک قطب گردشگری مذهبی را دارد.

 

وی افزود: استان اصفهان، با وجود بیش از 718 بقعه متبرکه، جایگاه سوم را در کشور داراست که می‌توان با برنامه‌ریزی‌های لازم، زمینه را برای ایجاد گردشگری مذهبی فراهم آورد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: وجود این تعداد از نوادگان ائمه در این منطقه، نشان دهنده جایگاه بالای دین و تبلیغ دین اسلام است که مردم این سرزمین از دیر باز با دین اسلام انس و الفت داشته‌اند.


وی در ادامه به ضرورت تبدیل شدن آستان امامزادگان به پایگاه‌های فرهنگی افزود: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت ایجاد قطب‌های فرهنگی در سطح کشور، معرفی امامزاده‌های شاخص برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی امری مهم و ضروری است.


حجت الاسلام صادقی بیان کرد: برای گسترش سبک زندگی اسلامی در جامعه باید ابعاد مختلف شخصیتی این خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های سازمان اوقاف و امور خیریه می‌توان با ایجاد پایگاه‌های فرهنگی، علاوه بر افزایش زائران امامزاده‌ها، در مقابل جنگ نرم و جنگ فرهنگی دشمن ایستادگی کرد.


در حاشیه این مراسم از زحمات هیأت امنای سابق تقدیر و محمدرضا فائزی به عنوان مدیر داخلی آستان امامزاده شاه سلطان حسین(ع) منصوب گردید./939/پ202/ب

ارسال نظرات