۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۱۵۹۸۸
رییس دانشکده علوم قرآنی آمل:

ترویج فرهنگ قرآنی سبب تعالی و تکامل جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآنی آمل با تاکید بر این که ترویج فرهنگ قرآنی سبب تعالی و تکامل جامعه می شود، افزود: امروز در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان که از پیشرفته ترین ابزار برای خروج جوانان ما از مسیر الهی استفاده می شود، توجه و توسل به این کتاب آسمانی می تواند خنثی کننده همه نقشه ها و برنامه های آنان باشد.
رييس دانشکده علوم قرآني آمل

حجت الاسلام محمود ابوترابی، رییس دانشکده علوم قرآنی آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که قرآن کریم بهترین هدایت گر انسان است، گفت: ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) زمینه ساز ترویج خوبی ها در جامعه است که باید در این راستا اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد.


وی با تاکید بر این که حرکت در مسیر فرهنگ قرآنی و بهره گیری از تعالیم والای آن ضامن تعالی انسان است، بیان داشت: فعالان قرآنی نقش ارزنده ای در ترویج تعالیم الهی و فرهنگ قرآنی دارند که باید از این ظرفیت ها بهره گیری شود.


 رییس دانشکده علوم قرآنی آمل با تاکید بر این که توجه به قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی زمینه ساز تعالی و تکامل جامعه می شود، افزود: امروز در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان که از پیشرفته ترین ابزار برای خروج جوانان ما از مسیر الهی استفاده می شود، توجه و توسل به این کتاب آسمانی می تواند خنثی کننده همه نقشه ها و برنامه های آنان باشد.

 

وی، ادامه داد: دشمنان فکرها را مورد هجمه قرار دادند که در این راستا از هر ابزاری استفاده می کنند و ما نیز باید کوشش داشته باشیم تا قدرت فکر خود را پایدار و مستحکم کنیم و زندگی خود را براساس تعالیم والای قرآنی ساماندهی کنیم.


حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که قرآن کلام خداوند کریم و معجزه پیامبر اکرم(ص) است که برای هدایت انسان‌ها و دستیابی به زندگی سعادتمندانه و با نشاط به سوی ما آمده است، خاطرنشان کرد: این کتاب آسمانی راهگشای زندگی انسان‌ها در همه مکان‌ها و زمان‌ها است که می تواند انسان را به بالاترین مراتب و درجات رهنمون کند.


استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: قرآن کریم راهگشای زندگی انسان‌ها در همه مکان‌ها و زمان‌ها است که می تواند انسان را به بالاترین مراتب و درجات رهنمون کند و راهنمایی ارزنده برای سعادت و رستگاری انسان باشد.


 وی با اشاره به این که قرآن نوری است که انسان باید بهره کافی را  از آن ببرد، گفت: این کتاب آسمانی باید زمینه ای برای تهذیب نفس و تکامل معنوی در انسان باشد.


حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم براساس اهداف متعالی خود در بیست و یک دانشکده علوم قرآنی در سراسر کشور دانشجو می پذیرد، بیان داشت: دانشکده علوم قرآنی آمل نیز به عنوان یکی از دانشکده های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در چهار رشته دانشجو می پذیرد.


رییس دانشکده علوم قرآنی آمل با اشاره به این که در این دانشکده در رشته های علوم قرآن، تفسیر قرآن، تربیت معلم قرآن و فنون کتابت و قرائت قرآن مجید از بین شرکت کنندگان در آزمون سراسری دانشجو پذیرش می شود، تصریح کرد: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند سایت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم مراجعه کرده و یا با شماره 01144266001 تماس حاصل کنند.


وی با اشاره به امتیازات تحصیل در این دانشکده، افزود: تحصیل در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم دولتی و رایگان بوده و پذیرفته شدگان از مزایای متعارف صندوق رفاه دانشجویان برخوردار می شوند.


حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که به پذیرفته شدگان غیربومی خوابگاه دانشجویی داده می شود، گفت: دوره های آمادگی مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان در سطح مطلوب برگزار شده و امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم وجود دارد./1314/
ت303/ب

ارسال نظرات