۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۱۵۹۹۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

وجود انگیزه انقلابی سبب تحقق اهداف و برنامه ها می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، افزود: فضای همدلی و انگیزه‌های انقلابی در سازمان اوقاف موج می‌زند و این انگیزه پاک و انقلابی می‌تواند سرآمدی در فعالیت‌ها و برنامه‌ها شود.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جلسه هیأت مدیره موقوفات و بقاع متبرکه استان در ساری بر استمرار انگیزه انقلابی برای سرآمد شدن در کارها و فعالیت‌ها تاکید کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: فضای همدلی و انگیزه‌های انقلابی در سازمان اوقاف موج می‌زند و این انگیزه پاک و انقلابی می‌تواند سرآمدی در فعالیت‌ها و برنامه‌ها شود.

 

حجت الاسلام علیزاده اظهار کرد: فعالیت‌های گسترده سازمان اوقاف در راستای دین، انقلاب و اسلام می‌تواند به‌عنوان الگو برای دیگر سازمان‌ها باشد.


 وی بیان کرد: باید نگاه به وقف را از دیدگاه شرعی و دینی ببینیم و اگر دیدگاه ما دینی باشد با خلوص نیت و به‌صورت جهادی برای ترویج آن تلاش خواهیم کرد. 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های عمرانی موقوفات گفت: با فضای همدلی، رفاقت و صمیمیت می‌توان این امر مهم را به پایان رساند و نتیجه قابل قبولی دریافت کرد.


 حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه ناظر عالی هیئت مدیره بنیاد توسعه و عمران موقوفات مازندران به‌همراه این اداره کل در حال حاضر 23 پروژه عمرانی به مساحت بیش از 37 هزار متر مربع را در دستور کار خود قرار دارد، بیان داشت: تاکنون برای این پروژه‌ها حدود 120 میلیارد ریال هزینه شده است.


 وی از پیشرفت فیزیکی 42 درصدی پروژه‌های عمرانی موقوفات مازندران خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با نظارت کامل اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در حال فعالیت هستند.


 مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بر اجرای دقیق و نظارت کامل پروژه‌های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه توسط معاونت بهره‌وری اقتصادی اوقاف مازندران تاکید کرد و گفت: با فعالیت جهادی و عزم ملی در حوزه اقتصادی وقف و بقاع متبرکه باید در راستای اجرایی شدن فرامین مقام معظم رهبری که یکی از شعار های معظم له در سال 93 است اقدام جدی داشته باشیم.

 

عدل هاشمی، قائم مقام سازمان توسعه و عمران موقوفات در این جلسه به انجام اصولی پروژه‌های اقتصادی تاکید کرد و گفت: پروژه‌های اقتصادی باید راهبردی، کاربردی و هدفمند باشد.


 وی با بیان این‌که کارها باید با تدبیر و برنامه‌ریزی انجام شود، افزود: الویت‌پذیری در انجام کارها باید مدنظر همه مسؤولان قرار بگیرد.


 قائم مقام سازمان بنیاد توسعه و عمران موقوفات با بیان این‌که پروژه‌های عمرانی موقوفاتی که توجیه اقتصادی دارند باید در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: کار در پروژه‌های عمرانی موقوفات باید تقسیم و زمان‌بندی شود.


 وی بر جلوگیری از عملکرد سنتی در پروژه‌های اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه تاکید کرد و گفت: گزارش روزانه از فعالیت و پیشرفت پروژه‌های عمرانی موقوفات از سوی ناظران در اختیار مسؤولان و مدیران نیز قرار بگیرد.


 قائم مقام سازمان توسعه و عمران موقوفات با اشاره به این‌که برخی از پروژه‌های عمرانی موقوفات با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستند، اظهار کرد: اجرای دقیق و عمل به زمان‌بندی تعیین شده توسط نیروی انسانی نیز کافی صورت می‌گیرد.


 هاشمی تاکید کرد: وقتی مردم می‌دانند که این ساختمان و پروژه‌ برای اوقاف است پس باید تمام تلاش خود را در راستای اجرای دقیق آن به‌کارگیری کنیم.


 وی خواستار جلوگیری از بلاتکلیفی در پروژه‌های عمرانی موقوفات شد و گفت: در پروژه‌های عمرانی موقوفات نباید بلاتکلیفی و سهل‌انگاری دیده شود.


 قائم‌مقام سازمان بنیاد توسعه و عمران موقوفات با تاکید بر این‌که سرمایه‌گذار باید در زمینه زمان‌بندی تحویل پروژه پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: پروژه‌های عمرانی موقوفات باید توجیه اقتصادی داشته باشد و این امر مورد تاکید نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف است./950/پ202/ب

ارسال نظرات