۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۱۶۲۷۱
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

ارتقای معرفت دینی زمینه ساز مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، تقویت باورهای دینی و ارتقای سطح معرفت بر اساس معیارهای قرآنی و اسلامی را مهم ترین اهداف طرح نشاط معنوی دانست و گفت: تحقق این اهداف می تواند زمینه ساز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در آیین اختتامیه طرح نشاط معنوی شهرستان ساری که در آستانه امامزاده علی (ع) روستای امره برگزار شد با تقدیر از مربیان و برگزار کنندگان طرح نشاط معنوی در ساری، گفت: برگزاری طرح نشاط معنوی هدف هایی را دنبال می‌کند که نخستین آن تقویت باورهای دینی و ارتقای سطح معرفت بر اساس معیارهای قرآنی و اسلامی است که می تواند زمینه ساز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.

 

وی با تاکید بر این که ارتقای سطح معرفت دینی امر ارزنده و مهمی است که باید در راستای آن تلاش شود، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا مسیر زندگی خود را براساس تعالیم والای دین مبین اسلام قرار دهیم که اثرات ارزنده ای دارد.

 

حجت الاسلام علیزاده تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی را یکی دیگر از اهداف اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه دانست و گفت: سازمان اوقاف با جدیت در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده است که باید در تلاش باشیم تا تدابیر و رهنمودهای ارزنده رهبر معظم انقلاب اسلامی را اجرایی کنیم.

 

وی با بیان این که فراگیری علم در طرح نشاط معنوی پیش بینی شده که فرصت خوبی برای نسل جوان جامعه خواهد بود تا از این فرصت ها بهره گیری کنند و بتوانند در راستای ارتقای سطح علمی خود تلاش کنند.

 

 مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، تصریح کرد: فرد مؤمن و متدین نباید از علم روز دنیا عقب بماند و از هر فرصتی باید برای ارتقای سطح علمی خود استفاده کند که در واقع در طرح نشاط معنوی به دنبال این امر هستیم.

 

 وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور در زمینه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: مؤمن باید عالم و مسلط به علم روز دنیا باشد تا با استفاده از علم روز از دین و اعتقادات خود دفاع کند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به یکی از دیگر دستاوردهای طرح نشاط معنوی، گفت: یافتن دوست متدین و مذهبی برای شرکت‌کنندگان در این طرح وجود دارد و  اگر می‌خواهیم آینده خوبی داشته باشیم باید دنبال دوستان خوب باشیم و دوست خوب می‌تواند در ترسیم زندگی آینده انسان نقش بسزایی داشته باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به برگزاری طرح نشاط معنوی در 122 امامزاده و بقعه متبرکه استان اشاره کرد و بیان داشت: طرح نشاط معنوی با هدف غنی‌سازی اوقات فراقت جوانان و نوجوانان در امامزادگان مازندران به مرحله اجرا در آمد.

 

حجت الاسلام علیزاده، تاکید کرد: طرح نشاط معنوی به دنبال غنی‌سازی اوقات فراقت جوانان و نوجوانان در پناه امامزادگان و بقاع متبرکه است تا بتوانند با توسل به این بزرگواران و بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) در برنامه های زندگی خود پیروز و موفق باشند.


وی با بیان این که در سال اقتصاد و فرهنگ باید کار فرهنگی در کشور رونق داشته باشد، گفت: در مسأله فرهنگ باید به قرآن مراجعه کنیم که توفیقات بسیاری از مراجعه به قرآن در زمینه فرهنگ کسب می‌کنیم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، افزود: هرچه بیشتر به قرآن مراجعه کنیم و گام‌های مؤثر‌تری در راستای ترویج قرآن برداریم کشور ما با معارف قرآنی و الهی نورانی می‌شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات