۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۲۱۷۱۹۶
فرود کبوتران خونین بال بی نشان بر بام گنجینه فرهنگ ها؛

پیکر مطهر چهار شهید گمنام در خراسان شمالی تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه سالگرد شهادت امام جعفرصادق(ع)، پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس بر روی دوش مردم شهیدپرور مرکز استان خراسان شمالی تشییع شد.
مراسم تشييع شهداي گمنام در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، چهارشنبه شب پیکر مطهر چهار شهید گمنام و یادگار روزهای خون و حماسه در میان استقبال پرشور مردم شهیدپرور استان خراسان شمالی استقبال و تشییع شد.

 

پیکر این چهار شهید عملیات های دوران دفاع مقدس صبح روز چهارشنبه از مشهد مقدس وارد شهرستان فاروج در شرق استان خراسان شمالی شد و پس از برگزاری مراسم استقبال در شهرستان های فاروج و شیروان شامگاه دیروز وارد بجنورد، مرکز استان شد.


مراسم استقبال از چهار کبوتر خونین بال بی نشان در مرکز خراسان شمالی با حضور ده ها هزار نفر از مردم شهیدپرور و انقلابی بجنورد غروب چهارشنبه از محل میدان آزادگان آغاز شد و پس از عبور از خیابان های منتهی به چهارراه 17 شهریور و میدان شهید بهشتی، در محل مسجد انقلاب ختم شد.


مراسم وداع با این چهار شهید گمنام نیز در محل مسجد انقلاب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور پرشور مردم و با اجرای برنامه های مداحی، سینه زنی و قرائت دعای کمیل برگزار شد.

 

سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در حاشیه مراسم وداع با شهدای گمنام اظهار داشت: پیکر مطهر این چهار شهید گمنام روز پنج شنبه به نمایندگان شهرستان های مانه و سملقان و گرمه تحویل داده می شود.


وی اضافه کرد: روز پنج شنبه مراسم استقبال و شامگاه این روز نیز برنامه وداع با شهدای گمنام در مراکز شهرستان های مذکور برگزار می شود و صبح روز جمعه همزمان با سالگرد شهادت امام جعفرصادق(ع) مراسم تشییع و تدفین این شهدای گمنام برگزار خواهد شد.

 

این مسؤول گفت: روز جمعه پیکر دو تن از این شهیدان در ضلع غربی بوستان شقایق گرمه و پیکر دو تن دیگر نیز در محل بوستان وحدت شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان به خاک سپرده می شود.

 

سرهنگ پاسدار امیری خاطرنشان کرد: سه تن از این شهیدان 17، 20 و 21 ساله هستند که در عملیات والفجر هشت در سال 67 به شهادت رسیده اند و یکی از آنها 24 ساله بوده و در سال 67 در جزیره مجنون شهید شده است.


به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان شمالی تاکنون 41 شهید گمنام در 20 نقطه از این استان به خاک سپرده شده اند که با تدفین این چهار شهید، شمار شهدای گمنام دفن شده در استان به 45 شهید در 22 نقطه افزایش می یابد.


گفتنی است، چهار شهید گمنامی که مراسم استقبال و تشییع آنها در بجنورد برگزار شد و قرار است روز جمعه در شهرستان های گرمه و مانه و سملقان به خاک سپرده شوند؛ در واقع جزء 84 شهیدی هستند که اخیرا توسط تیم های جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شده‌اند.


بر اساس برنامه قرار است پیکر مطهر این شهدا همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) در 22 استان و 38 نقطه از کشور تشییع و تدفین شود.


از این تعداد، 70 شهید گمنام، و مربوط به عملیات‌های آفندی سال67، تک دشمن سال 67، خیبر، کربلای پنج و والفجر هشت بوده و 14 شهید نیز با نام هستند که به صورت همزمان در 22 استان کشور به خاک سپرده می شوند.


خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهار محال بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان 22 استانی هستند که همزمان با سالگرد شهادت امام جعفرصادق(ع) مراسم تدفین این 84 شهید گمنام و بانام را برگزار می کنند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات