۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۱۷۲۰۳

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه امیرالمؤمنین و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مدیران دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نشستی صمیمی به منظور انجام همکاری های مشترک آموزشی و پژوهشی، در رابطه با گسترش فرهنگ اسلامی و علوم اهل بیت(ع) تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
انعقاد تفاهم نامه همکاري ميان دانشگاه اميرالمؤمنين و پژوهشگاه فرهنگ و انديشه

حجت الاسلام پیمان علی نژاد، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ابرازداشت: به منظور توسعه مرزهای حکمت و معرفت، ارتقاء سطح همکاری های علمی پژوهشی میان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و مراکز علمی پژوهشی و بهره گیری بهینه از امکانات موجود در جهت تحقق اهداف مشترک، تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تنظیم و با تشریک مساعی طرفین، مفاد آن در چارچوب قرارداد های جداگانه اجرا خواهد شد.

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) گفت: در آیین انعقاد این تفاهم نامه آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، رییس دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) به اقدامات انجام شده در راستای تحکیم مذهب تشیع از سوی این مجموعه اشاره کرد.

وی ابرازداشت: دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با این هدف تأسیس شد که بتواند در استان، کشور و بین الملل، مکتب اهل بیت(ع) را ترویج کرده و از حقانیت آن دفاع کند.

گفتنی است در آیین انعقاد این تفاهم نامه حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به بیان سخنان پرداخت و درباره این پژوهشگاه بیان داشت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نهادی است علمی فکری، دارای مجوز رسمی و شخصیت حقوقی مستقل و در حکم دستگاه عمومی به دستور رهبر معظم انقلاب در سال 1373 تأسیس شده است.

وی با اشاره به اهداف این پژوهشگاه اظهارداشت: از مهم‎ترین اهداف پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی می توان به نقادی و بازپیرایی مواریث معرفتی علمی بازمانده از سلف صالح، در حوزه دین‌پژوهی و حکمت و معرفت دینی و نظامات اجتماعی اسلام، بازآرایی و ارائه مناسب معارف دینی، با لحاظ نظرها و نیازهای نوپدید، اهتمام به نظریه‌پردازی، نوآوری و گره‌گشایی در قلمرو اندیشه دینی و نظام‌های رفتاری اسلام، مطالعۀ تطبیقی و نقد مبتکرانه و عالمانة مکاتب و مناظر فکری معارض، دفاع علمی از حکمت و اندیشه و فرهنگ دینی و کوشش برای رفع نیازهای علمی و نظری نظام جمهوری اسلامی در حوزه نظامات اجتماعی و رفتاری اسلام اشاره کرد./9462/ت303/ب2

ارسال نظرات