۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۱۷۶۴۹
نماینده ولی فقیه در اردبیل:

مدیریت باید براساس توانمندی های افراد باشد/ سرمایه یک حاکمیت جلب اعتماد و وثوق ملت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، با تاکید بر انتخاب مدیران بر اساس توانمندی های فردی، گفت: ما امروز به شدت نیازمند تکریم روابط مردم با دولت و ایجاد روحیه نشاط و تعالی در بین افراد جامعه هستیم که به نظر می‌رسد در این زمینه بزرگترین سرمایه یک حاکمیت جلب اعتماد و وثوق ملت است.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران و مسؤولان استان، با گرامیداشت هفته دولت از مدیران و مسؤولان دلسوز به عنوان ولی نعمت این جامعه یاد کرد و گفت: در هفته دولت دولتمردان باید حق بزرگ که بر گردن آنها است در قبال این مردم انجام دهند چرا که بزرگترین نعمت در شرایط کنونی نعمت مدیریت است.

 

وی افزود: ممکن است این نعمت ارزشمند با سوء مدیریت به پایین‌ترین حد خود سقوط و با قوت مدیریت به برترین حد اعتلا پیدا کند و از همین رو است که معصومان  و بزرگان ما بر مدیریت و جایگاه آن حساس بودند و هرگز دوست نداشتند که کار را به خائن و فرد خطاکار بسپارند بلکه همواره مرز بین خادم و خائن مشخص می کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، در روایات متعدد و مفصل به این اصل تاکید شده که کسب مدیریت باید بر اساس توانمندی های فرد باشد در حالی که اصلاً شایسته نیست یک نفر خود را برای مدیریت کاندید کند و درخواست مدیریت کند.

 

امام جمعه اردبیل، افزود: مولای متقیان امیرالمومنان علی (ع) هرگز به سراغ مدیریت نرفت بلکه مدیریت به سراغ او آمد و زمانی که مسؤولیتی را قبول کرد با تغییر مدیران و استانداران نالایق شایسته‌ترین افراد را در این عرصه انتخاب کرد ولو مدیران او جوان و یا کم سن و سال بودند.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، با تاکید بر لزوم احترام به مدیران لایق و شایسته در جامعه، اظهار داشت: باید در جامعه فرهنگ احترام به مدیران توانمند مورد دقت نظر قرار گیرد چرا که مدیرانی را سراغ داریم که گمنام اما پرتلاش سعی کرده‌اند تا بسیاری از تهدیدهای این کشور را دفع کنند.

ایران اسلامی با 17 هزار شهید ترور قربانی اصلی تروریست است

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را به عنوان شهدای ترور گرامیداشت و افزود: کشور ما با تقدیم 17 هزار شهید قربانی اصلی ترور است و در هیچ کشوری به اندازه ایران اسلامی شهدای ترور وجود ندارد.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به تهدیدات موجود منطقه، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی و شیعی با تهدیدهای مختلف و ترورهای ناجوانمردانه ای روبه‌رو است.

 

وی افزود: : ایران اسلامی امروز مورد تهدید و توجه کشورهای استکباری است و در این حالت باید تمام سعی و تلاش مدیران و مسؤولان در جهت به جلب رضایت مردم و ایجاد امید به آینده باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، تصریح کرد: برخی از مدیران ما با تلاشی ستودنی در عرصه پیشرفت‌های این کشور تلاش می‌کنند و ما امروز به شدت نیازمند تکریم روابط مردم با دولت و ایجاد روحیه نشاط و تعالی در بین افراد جامعه هستیم که به نظر می‌رسد در این زمینه بزرگترین سرمایه یک حاکمیت جلب اعتماد و وثوق ملت است.

استاندار اردبیل: مدیریت ما باید مدیریت اسلامی و قرآنی باشد

مجید خدابخش، استاندار اردبیل نیز در این دیدار، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، خاطرنشان کرد: هفته دولت فرصتی استثنایی است تا تامل و تفکری در شیوه مدیریتی اسلامی و ارزشی داشته باشیم و بدانیم که چرا شهیدانی همچون رجایی و باهنر همواره نام و یادشان نیک و جاودانه مانده است.

 

وی افزود: باید شیوه مدیریت ما با استناد از آیات قرآن، مدیریت اسلامی حسنه باشد که در آن برقراری ارتباط با مردم، ‌بها دادن به خواسته‌های آنها و حل مشکلاتشان بر مبنا و معیار درست و صادقانه باشد و در این صورت هرگز دچار افراط و تفریط نخواهیم شد.

 

خدابخش، تصریح کرد: در مدیریت اسلامی و قرآنی جایگاه سازمانی مهم نیست بلکه مهم آن است که در دیدگاه مردم یک مدیر و مسؤول و در عین حال کارگشا باشیم و مبانی مدیریت اسلامی را به درستی اجرایی و عملیاتی کنیم.

 

استاندار اردبیل، اظهار داشت:  قدم اول در این زمینه عبد خدا و بنده خالص الهی بودن است و در کنار آن باید عدالت،‌ انصاف و ارزش‌های دینی مورد توجه قرار گیرد چرا که در هر کاری که به خداوند توکل کنیم آن امور سامان پیدا می‌کند.

 

گفتنی است؛ مدیران و مسؤولان استانی به مناسبت هفته دولت و در آغازین روز این هفته، با حضور در گلزار شهدای شهر اردبیل، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند./937/پ202/ج

ارسال نظرات