۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۱۸۳۵۹
آیت الله شبستری:

دولت حداقل به اندازه ورزش به بخش فرهنگ توجه کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که دولت باید اولویت های فرهنگی را شناسایی و حمایت کند، گفت: دولت حداقل به اندازه ورزش به بخش فرهنگ توجه کند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در شورای اداری استان که با حضور معاون رییس جمهور همراه بود، با تأکید بر تلاش دولت در احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: موضوع این دریاچه از بحث های مهم کشور است که در صورت بی‌توجهی آثار جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.


وی با ابراز تأسف از این که هنوز برنامه ای قابل توجه در راستای احیای دریاچه ارومیه صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: خطرات زیست محیطی خشک شدن دریاچه ارومیه نه تنها استان های همجوار این دریاچه، بلکه دیگر استان ها را نیز دامن گیر می کند و زندگی انسان ها را به مخاطره خواهد انداخت.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه به مسائل فرهنگی از سوی دولت تأکید کرد و گفت: دولت حداقل به اندازه ورزش به بخش فرهنگی نیز توجه کند البته نه اینکه از ورزش حمایت نکند بلکه باید اولویت های فرهنگی را شناسایی و حمایت کند.


وی خواستار توجه بیش از پیش دولت در رفع معضلات فرهنگی جامعه شد و افزود: استقلال اقتصادی و سیاسی در گرو استقلال فرهنگی جامعه است، هرگونه غفلت از مسائل فرهنگی جامعه را با معضلات و مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد کرد، رسالت فرهنگی دولت بیش از گذشته حساس و خطیر است.


آیت الله شبستری در ادامه با تأکید بر این‌که دین مبین اسلام اصول و مبانی مدیریتی را تبیین کرده است، گفت: اسلام همانگونه که نسبت به مسائل دینی و عبادی سفارش‌هایی دارد، درخصوص مسائل سیاسی نیز توصیه دارد، آن عده که خیال می کنند دین باید در انزوای مساجد و محراب باشد سخت در اشتباه هستند.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که دین مبین اسلام هم برای سعادت دنیوی و هم برای سعادت اخروی انسان ها آمده است، خاطرنشان کرد: انتظار می رود دولتمردان با تعلق خاطر نسبت به مبانی دینی در خدمت رسانی به مردم تلاش کنند، لازمه این امر آن است که دولت به دور از مقاصد سیاسی، شایسته سالاری را در اولیت قرار دهد.


همچنین میرهادی قره سیدرومیانی، رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در سخنانی با تشریح وضعیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و صنعتی استان اظهار داشت: دولت باید در توزیع بودجه عادلانه برخورد کند، آذربایجان شرقی در مقایسه با دیگر استان های هم سطح، به سمت برخورداری کمتر از بودجه در حرکت است.


وی خواستار توجه دولت به آثار زیان‌بار خشک شدن دریاچه ارومیه شد و افزود: انتظار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی  احیای دریاچه ارومیه و حمایت لازم مالی از این طرح است، چراکه در صورت بی توجهی به این معضل زیست محیطی زندگی میلیون ها نفر در تهدید خواهد بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات