۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۱۹۰۸۳
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد؛

ارتقای بینش دینی جامعه با استفاده از پتانسیل فرهنگی امامزادگان

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسؤولان باید با استفاده از پتانسیل فرهنگی امامزادگان زمینه کسب معرفت و شناخت معنوی مردم را ارتقا دهند.
آيت‌الله سيد محمد غروي، عضو جامعه مدرسين

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آیت‌الله سید محمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از برکات فرهنگی که کشور ما عملا از آن برخوردار است، این است که امامزاده‌های بسیاری در شهرهای مختلف وجود دارند که منشأ برکاتی هستند.

 

وی  با اشاره به این که امامزادگان مورد توجه مردم هستند اظهار داشت: امامزادگان اثرات بسیار مثبتی در هر شهر و مجموعه دارند که از جمله این امامزادگان می‌توان به حضرت معصومه(س) در قم و امامزاده سیداحمد بن موسی(ع) در شیراز اشاره کرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که حضرت معصومه(س) در قم دارای محوریت ویژه‌ای نسبت به دیگر امامزادگان است، افزود: امامزاده‌های دیگری که در قم هستند نیز منزلت ویژه‌ای دارند و یک پشتوانه برای زندگی مردم هستند و محل عبادت و توجه مردم به خداوند شده‌اند.

 

وی با اشاره به این که امامزادگان از ترس بنی‌عباس و بنی‌مروان به ایران مهاجرت کردند و برخی از آنان به صورت ناشناس به خاک سپرده شدند، خاطرنشان کرد: مسؤولین باید دقت کنند که سند تمامی امامزادگان مشخص و اتصال آنان به امامان معصوم(ع) روشن شود.

 

آیت‌الله غروی تصریح کرد: مسئولین باید در بقاع متبرکه حداکثر استفاده را از بنیه فرهنگی داشته باشند تا معرفت، شناخت و بنیه معنوی مراجعین به این اماکن ارتقا پیدا کند.

 

وی در پایان گفت: ما می‌توانیم در کنار امامزادگان، زمینه‌های فرهنگی از جمله مشاوره خانوادگی و پاسخ‌گویی به مسائل شرعی با مدیریت مسؤولین داشته باشیم، به ویژه در زمان‌هایی که زائرین زیاد هستند، باعث افزایش ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی امامزادگان می‌شود./907/د102/ی

ارسال نظرات