۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۲۱۹۳۲۵

شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ شانزدهمین اجلاس دو روزه مجلس خبرگان رهبری «دوره چهارم» در ساختمان مجلس قدیم به کار خود پایان داد.
 اجلاس شانزدهم خبرگان رهبري افتتاحيه اجلاس شانزدهم خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شانزدهمین اجلاس دو روزه مجلس خبرگان رهبری «دوره چهارم» عصر امروز چهارشنبه دوازدهم شهریورماه در ساختمان مجلس قدیم، به کار خود پایان داد.

بنا بر این گزارش آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، نائب ریس اول مجلس خبرگان نائب رییس مجلس خبرگان رهبری در مراسم اختتامیه این اجلاس، دغدغه‌های فرهنگی و تهاجم فرهنگ غرب به‌ویژه در مسائل مربوط به حجاب و کنسرت‌ها، خطر کاهش نرخ جمعیت کشور و لزوم توجه و تکثیر نسل و جلوگیری از برنامه‌ای که ممکن است باقی مانده باشد و در جهت مخالف این اثر می‌گذارد را از مطالب بیان شده در این اجلاس مطرح کرد.

وی مسائل اقتصادی، بیکاری و خروج برخی نخبگان و متخصصان به جهت نبود شغل مناسب و حمایت از آنها را از دیگر مطالب بیان شده در این اجلاس دانست و ابراز امیدواری کرد تا این دغدغه‌ها تنظیم شود و به شکل مناسب از دستگاه‌های مربوطه خواسته شود.

بر پایه این گزارش آیت‌الله سید احمد خاتمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در حاشیه این اجلاس، در جمع خبرنگاران، تأکید کرد: بیانیه پایانی این اجلاس 10 ماده داشت؛ به نظر من مهم ترین خواسته خبرگان از دولت عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری به خصوص 15 توصیه‌ ایشان در دیدار با هیأت دولت است، خوشبختانه دیدم که جناب دکتر روحانی هم به اجرایی کردن آن رهنمودها سفارش کردند.

بر اساس این گزارش دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای عالی امنیت ملی میهمانان این اجلاس بودند که درباره مسائل فرهنگی و امنیتی سخنرانی کردند.

لازم به ذکر است نمایندگان مجلس خبرگان رهبری فردا با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های والای ایشان تجدید میثاق می‌کنند و سپس به محضر مقام معظم رهبری شرفیاب می‌شوند./956/پ203/ج 

ارسال نظرات