۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۲۰۱۸۹
در مازندران؛

کارگاه علمی و تخصصی تحقق اقتصاد مقاومتی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه علمی و تخصصی اقتصاد مقاومتی به همت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزارت کشور و استانداری مازندران در ساری برگزار شد.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران، امروز در کارگاه علمی و تخصصی تحقق اقتصاد مقاومتی که در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت لوای امام راحل(ره ) و مقام معظم رهبری صاحب الگوها و دکترین جدید حکومتی در عصر حاضر است، گفت: همراه با تعالی و تثبیت تعمیم ارزش های انقلاب اسلامی در دهه چهارم، طراحی کلان الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و در ذیل یکی از ارکان آن ابزارهای مقاومت و تحقق آن به واسطه اقتصاد مقاومتی شکل گرفت.

 

وی با اشاره به این که گستردگی سرمایه های انسانی و مادی در کشورمان اقتضا می کند تا افق توسعه و رشد گسترده تر و بالاتر تصویر شود، ادامه داد: در سند ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری انتظار آن است که کشورمان به الگویی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلامی باشد.

 

استاندار مازندران، تصریح کرد: عدم تحقق برتری اقتصادی کشورمان در منطقه در چشم انداز، تکالیف اقتصاد مقاومتی را ایجاد کرده است و در سند مهم چشم انداز سه رکن پیش بینی شده است.

 


فلاح گسترش گفتمان ایران اسلامی در منطقه و جهان، توسعه دانش بنیان و قطب اول اقتصادی منطقه جنوب غرب آسیا را سه رکن سند چشم انداز عنوان کرد و خاطرنشان کرد: به دلیل معطل ماندن رشد اقتصادی مورد نظر، طراحی اقتصادی مقاومتی شکل گرفت که البته مقطعی و محدود به زمان نیست.

 


نماینده عالی دولت در مازندران توجه به بهره وری را از مفاد برجسته اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: این اصول در کشور تا حد زیادی مغفول مانده است.

 

استاندار مازندران امنیت اقتصادی، حمایت از تولید ملی، اشتغال، توسعه رقابت پذیری، توجه به مزیت های منطقه ای و آمایش سرزمین را از جمله اهداف سند اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

 

وی فرهنگ سازی در اقتصاد مقاومتی را یکی از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی عنوان کرد و اضافه کرد: در بند بیست و یکم سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن به ویژه در محیط های علمی، آموزشی، رسانه ای و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج ملی تصریح شده است.

 


فلاح یکی از مسیرهای تحقق فرهنگ اقتصاد مقاومتی را خودباوری و اعتماد در جامعه دانست و گفت: جامعه به واسطه باور به رشد، بهبود و ترقی و همت مضاعف راه می یابد.

 

استاندار مازندران با تاکید بر این که باید این اندیشه در جامعه تعمیم بیابد که وضعیت کنونی اقتصاد تنها با حماسه آفرینی و همت مردم قابل تغییر است، گفت: از این رو اقتصاد مردمی در راستای اقتصاد مقاومتی است و مردم می توانند و باید نخستین نقش آفرین باشند.

 

فلاح حمایت از سرمایه گذاران بومی و بخش های صنفی فعال را از برنامه های در دست اجرای استان عنوان کرد و ادامه داد: در گسترش گفتمان اقتصاد مقاومتی در استان باید از اقدامات شعاری پرهیز شود.

 

وی بر لزوم حضور رسانه ها به ویژه رسانه ملی در تبیین گفتمان اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: نمونه های موفق باید معرفی و تشویق شده و اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان روزآمد تبدیل شود.


گفتنی است؛ کارگاه علمی و تخصصی اقتصاد مقاومتی به همت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزارت کشور و استانداری مازندران و با حضور مدیران و فعالان اقتصادی استان در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد./950/پ202/ب4

ارسال نظرات