۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۲۳۱۷۵
با حضور معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد؛

همایش تکریم از خادمان طرح تلاوت نور مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش تکریم از خادمان طرح تلاوت نور کانون های مساجد مازندران با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار می شود.
قرآن کريم مديرکل ارشاد مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: همایش تکریم از خادمان طرح تلاوت نور کانون های مساجد استان مازندران با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز نوزدهم مهر درمجتمع اهل بیت(ع) شهرستان ساری برگزار می شود.


وی با اشاره به برگزاری همایش تکریم از خادمان طرح تلاوت نور همزمان با سالروز دیدار اعضای کانون های مساجد با مقام معظم رهبری در خراسان شمالی به میزبانی دیار علویان، بیان داشت: طرح تلاوت نور یکی از برنامه های قرآنی موفق است که با حضور عموم مردم بعد از اقامه نماز در نمازخانه و مساجد بسیاری از ادارات، مدارس، دانشگاه ها و حتی زندان ها صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که طرح تلاوت نور از شاخص ترین برنامه های قرآنی همه گیر درسطح کشور است، افزود: با توجه به حدیث نبوی«انما نصبت المساجد للقرآن؛ همانا مساجد برای قرآن بنا نهاده شده اند» برنامه ریزی برای توسعه و تخصصی کردن فعالیت های قرآنی این پایگاه های دینی ضروری است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، از حضور حجت الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران به عنوان مهمانان ویژه این همایش خبرداد و بیان داشت: تبیین کیفیت توسعه مشارکت های مردمی در برنامه های قرآنی مساجد، بررسی و بیان راه های توسعه طرح تلاوت نور با استفاده از امکانات بومی و محلی و ارائه الگوی مسجد قرآنی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.


وی افزود: تبین شاخص های مسجد طراز اسلامی از منظر قرآن و روایات و توجه به اصل محوریت و کارآمد سازی مساجد در تبین وضع کنونی و ترسیم نقش آینده مساجد در توسعه و ارتقای فعالیت های قرآنی از دیگر اهداف برپایی این همایش است.


حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که قاریان، مفسران (ائمه جماعات)، اساتید جلسات، مدیران خانه های نور و مدیران کانون های تخصصی قرآن مخاطبین این برنامه هستند، گفت: شرح و شیوه اجرای این برنامه‌ شامل دو بخش جلسات هم اندیشی و برگزاری همایش است.


وی با اشاره به شرایط اولیه انتخاب و معرفی افراد شرکت کننده در همایش تکریم از خادمان طرح تلاوت نور، خاطرنشان کرد: حضور مستمر در طرح تلاوت نور مسجد به عنوان قاری برتر با تایید امام جماعت، برخورداری از حسن ظاهر و اخلاق، حداقل سن شانزده و حداکثر چهل سال، تسلط در ترتیل خوانی و آشنایی با تجوید و عضویت فعال در کانون و مسجد از شرایط اولیه انتخاب قاریان تلاوت نور است.


حجت الاسلام ابراهیمی، تصریح کرد: اجرای طرح تفسیر به صورت مستمر و ثابت در طول سال در مسجد یا کانون، شرکت در دوره آموزشی کارگاه مهارت های بیان تفسیر و توانمندی علمی قرآنی از شرایط انتخاب مفسران(ائمه جماعات) جهت حضور در این همایش است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ادامه داد: برگزاری جلسات آموزش قرآن به صورت مستمر در کانون و مسجد در طول سال، توانمندی علمی قرآنی مرتبط و سابقه جلسه داری بیش از ده سال و ارتباط خوب و مستمر با دبیرخانه و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان از جمله شرایط انتخاب اساتید جلسات قرآن مساجد است.


حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که طرح تلاوت نور در 1640 باب از مساجد استان مازندران اجرا می شود، بیان داشت: شصت نفر از خادمان طرح تلاوت نور در این خطه مورد تجلیل و تکریم قرار می گیرند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به طراحی و ساخت تندیس طرح تلاوت نور به مناسبت برگزاری همایش تکریم از خادمین این طرح توسط دبیرخانه کانون های مساجد مازندران، یادآورشد: کتاب ارتباط شنیداری (مهارت گوش دادن در روابط انسانی) از منظر قرآن و روایات تالیف فخری قدمی کارمزدی و فرزاد فتحی و کتاب برترین سوره (تفسیر آموزشی سوره حمد) تالیف حجت الاسلام نصیرایی نیز در این همایش رونمایی می شوند./950/پ202/ب4

ارسال نظرات