۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۲۳۷۴۲

کلنگ احداث آرامگاه ارمیای نبی به زمین زده شد

خبرگزاری رسا ـ آرامگاه ارمیای نبی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در در روستای جیغه از توابع شهرستان هریس احداث می شود.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی عصر امروز در مراسم کلنگ زنی آرامگاه ارمیای نبی در روستای جیغه از توابع شهرستان هریس، اظهار داشت: شیعیان به تک تک پیامبران اعتقاد دارند و حرمت همگی آنها همان حرمت به پیامبر اعظم اسلام(ص) است.


وی با بیان این‌که مرقد ارمیای نبی و جرجیس نبی در استان آذربایجان شرقی است، خاطرنشان کرد: آرامگاه این دو پیامبر الهی در شأن ایشان نبوده است، از این رو اداره اوقاف بر حسب رسالتی که بر عهده دارد، نسبت به احداث آرامگاه اقدامات اولیه را آغاز می کند و در آینده شاهد توسعه صحن این دو بارگاه خواهیم بود.


حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که طرح ساماندهی و توسعه صحن امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل این اماکن متبرکه به قطب های فرهنگی اجرایی می شود، گفت: رویکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی احیای حرم امامزادگان استان است.


وی با اشاره به این‌که طرح های عمرانی در امامزادگان شاخص استان در حال اجراست، افزود: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده بودند؛ باید امامزاده ها به قطب های فرهنگی مناطق مختلف کشور تبدیل شوند، نسبت به بازسازی و مرمت این اماکن متبرکه و مقدسه اقدام کرده ایم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: با بازسازی و مرمت آرامگاه امامزادگان علاوه بر اینکه زیرساخت های فرهنگی در منطقه تکمیل می شود، این امر باعث ایجاد آرامش روحی و معنوی و همچنین توسعه آبادانی این مناطق خواهد شد.


حجت الاسلام حسینی همچنین در روستای زلزله زده ولیلو شهرستان هریس نیز حضور یافت و کلنگ احداث آرامگاه امام زاده این روستا را بر زمین زد و گفت: آرامگاه ارمیای نبی در روستای جیغه و امامزاده روستای ولیلو هرکدام با 400 میلیون ریال اعتبار اولیه در همان محل تخریب شده خود بازسازی خواهند شد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که روند بازسازی مساجد در مناطق زلزله زده ارسباران ادامه دارد، خاطرنشان کرد: برای بازسازی مساجد مناطق زلزله زده ارسباران تاکنون 40 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آنها به 370 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است./935/پ202/ی

ارسال نظرات