۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۲۳۹۰۸
معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان:

فداکاری و جهاد در راه خداوند مهم ترین پیام عید قربان است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان با بیان این که عید قربان، گفت: فداکاری و جهاد در راه خداوند مهم ترین پیام عید قربان است.
عيد قربان

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با گرامیداشت دهه امامت و ولایت بیان داشت: این ایام فرصتی مناسب برای تبیین و ترویج دستورات الهی است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) درباره عید قربان گفت: این عیدی است که انسان های آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمی می اندازد.

حجت الاسلام ولی پور با بیان این که قربانی کردن حضرت ابراهیم(ع) درس فداکاری و جهاد در راه خداوند را به انسان می آموزد، بیان داشت: رفتن حضرت ابراهیم(ع) همراه فرزندش به قربانگاه، به ما درس گذشت می آموزد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان در ادامه تصریح کرد: عید قربان به ما درس فداکاری، ایثار، دل کندن از تعلقات دنیا، وحدت و اخوت می آموزد.

وی به پا داشتن نماز عید قربان و قربانی کردن در این روز را از اعمالی بیان کرد که انسان برای تقرب به درگاه الهی انجام می دهد و خاطرنشان کرد: شایسته است در این روز بزرگ به فقرا و نیازمندان توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام ولی پور در ادامه قربانی کردن در روز عید را نماد خدمت به مردم و انفاق در راه خدا بیان کرد و افزود: قربانی کردن در دین اسلام بسیار پسندیده است.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با بیان این که عید قربان نماد وحدت و ولایت‎مداری است، عنوان داشت: حفظ وحدت در جامعه ضروری است که موجب خنثی شدن دسیسه های دشمن می شود.

حجت الاسلام ولی پور در ادامه با بیان این که دهه امامت و ولایت مناسب ترین فرصت برای تقویت و تبیین سیره اهل بیت(ع) است، افزود: پیروی از سیره و سنت اهل بیت(ع) برای زندگی ما درس است و موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت می شود که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: مراسم پرفیض دعای عرفه و نماز عید قربان همزمان با سراسر کشور در مدارس علمیه لرستان با حضور علما، روحانیان و طلاب لرستان برگزار می شود./9459/ت302/ب2

ارسال نظرات