۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۲۵۰۷۸
مسؤول مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی:

بصیرت افزایی مهم ترین رسالت طلاب در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که دین‌شناسی، دین‌داری، تبلیغ و دفاع از دین چهار وظیفه اصلی علما و طلاب است، گفت: مهم ترین رسالت طلاب در بعد اجتماعی افزایش آگاهی مردم و بصیرت افزایی در میان آنها است.
طلاب

حجت‌الاسلام محسن مشرفی، مدیر مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت‌ وگو با خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که منظور از علما در قرآن کریم کسانی هستند که رفتارشان، گفتارشان را تصدیق می کند، گفت: کسی که به این شکل نباشد هر چند که ظاهر اسلامی داشته باشد و دارای درجات رفیع علمی باشد عالم نیست.

 

وی با بیان این که مهم ترین ویژگی یک طلبه این است که در طول زندگی  نظم و برنامه ریزی داشته باشد، گفت: طلبه ای که طبق برنامه ریزی عمل نمی کند و در زندگی خود نظم ندارد در این فرصت کوتاه زندگی نخواهد توانست به اهداف خود دست یابد و کارهای او ناقص باقی خواهند ماند.

 

مسؤول مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که رسیدن به لقاء الله مهم ترین هدف و مقصد آفرینش هر انسانی است، گفت: کسی که هدفش در زندگی جز این باشد به سعادت نخواهد رسید و سرنوشت جز نابودی و تباهی در هر دو دنیا نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام مشرفی افزود: خدای متعال از ما می‌خواهد که در مفاهیم قرآن تدبر کنیم، بفهمیم و بفهمانیم و عالم و دانشمند کسی نیست که مدرک بگیرد یا صاحب منصب شود بلکه معنایش این است که معارف الهی را فرا بگیرد و با کردار خویش آن را به دیگران  آموزش داده و دین خدا را گسترش دهد.

 

وی ادامه داد: مسؤولانی‌ که برنامه‌ریزی می‌کنند هدفشان این است که ما را به اهدافمان نزدیک‌تر کنند اما این ها همه مقدمه است و روح این کالبد نیت و همت خود طلاب است تا بتوانند به هدف برسند و در این میان اگر طلاب فقط به امور ظاهری و حداقل‌های آیین‌نامه‌ای بسنده کنند تاثیر و فایده چندانی در زندگی و جامعه‌ نخواهد داشت به همین خاطر طلبه نباید به دنبال آیین نامه باشد و فقط به حداقل های درسی اکتفا کند بلکه باید از همه فرصت ها برای یادگیری و برای نشر علم خود استفاده کند.

 

مسؤول مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این که طلاب باید برای دستیابی به هدف فرصت‌های محدود عمر را بر کارهای اصلی متمرکز شده  و از حواشی پرهیز کنند، گفت: پرداختن به حواشی فرصت مطالعه و نشر علم را از طلبه گرفته و مانع پیشرفت و تحصیل دینی او می شود بنابراین باید طلاب توجه زیادی داشته باشند و مواظب باشند که خواسته یا ناخواسته درگیر حواشی نشوند.

 

وی با بیان این که دین‌شناسی، دین‌داری، تبلیغ و دفاع از دین چهار وظیفه اصلی علما و طلاب است، ادامه داد: مهم ترین رسالت طلاب در بعد اجتماعی افزایش آگاهی مردم و بصیرت افزایی در میان آنها است بنابراین طلاب باید از تمامی فرصت های تبلیغی برای بصیرت افزایی و ولایت شناسی در میان مردم استفاده کنند زیرا افزایش سطح آگاهی عمومی مردم زمینه تعالی و پیشرفت جامعه را فراهم می کند./968/ت302/ب4

ارسال نظرات