۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۲۶۰۵۹
امام جمعه قم:

مدعیان حقوق بشر سری هم به دادگاه‌های عربستان بزنند/ علمای جهان اسلام صدور حکم اعدام شیخ نمر را محکوم می کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با محکوم کردن صدور حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر از سوی دادگاه آل سعود گفت: به عقیده ما مردم و علمای جهان اسلام، علما، بزرگان و مراجع ما به شدت این حرکت عربستان را محکوم می‌کنند.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که با حضور گسترده مردم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با محکوم کردن صدور حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر از سوی دادگاه آل سعود گفت: به عقیده ما مردم و علمای جهان اسلام، علما، بزرگان و مراجع ما به شدت این حرکت عربستان را محکوم می‌کنند.

 

وی تأکید کرد: ما صراحتا به مجامع بین المللی و طرفداران حقوق بشر که هر روز به بهانه‌ای مدعی رعایت نکردن حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران می‌شوند می‌گوییم که سری نیز به عربستان بزنند و مسائل آنجا را رصد کنند؛ اگر درباره ایران اسلامی بهانه می‌گیرند در این جا باید رسما وارد شوند.

 

امام جمعه قم با اشاره به محاصره شهر کوبانی از سوی تروریست‌ها و بستن راه‌های رسیدن به این شهر از سوی دولت ترکیه نیز بیان داشت: خوشبختانه براساس آخرین اخبار رسیده بسیاری از مناطق این شهر از سوی مردم به ویژه جوانان آزاد شده است.

 

وی تصریح کرد: البته باید نسبت به موضع گیری دولت ترکیه ابراز تأسف کرد، چرا که تنها راه رسیدن به شهر کوبانی از طریق خاک ترکیه میسر است، در حالی که دولت این کشور تمام راه‌ها را بسته و مردم این شهر مظلومانه به دست تروریست‌های داعشی جان می‌دهند؛ البته امیدواریم بر خلاف نظر آمریکا پیروزی نهایی نصیب مردم سوریه و عراق می‌شود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تبریک سی امین سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات کشور اظهار داشت: سلامت و امنیت کشور به برکت این دستگاه است، ملت ما قدردان زحمات این افراد بوده و امیدواریم عزیزان دستگاه اطلاعات نیز بر اساس معیارهای دینی حرکت کنند تا یاری خدا شامل حال آنها شود.

 

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی(ره) از این شهید بزرگوار به عنوان مبارز و مجاهد فی سبیل‌الله یاد کرد و گفت: ایشان دارای آثار و تألیفات ارزشمند بود که سرانجام به صورت مرموزانه‌ مسموم و به شهادت رسید، البته همانگونه که امام راحل می‌فرمایند این شهادت از الطاف خفیه الهی بود.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری درباره هفته تربیت بدنی و ورزش نیز عنوان کرد: اصل ورزش کردن در اسلام خوب و پسندیده است، ولی باید دید امروز به چه میزان مسائل اسلامی در ورزش رعایت می شود، بنده متواضعانه به مسؤولان ورزش توصیه می‌کنم بنا نیست آنچه در دنیا به عنوان ورزش اتفاق می‌افتد ما نیز الگو برداری کنیم و زنان، دختران و پسران خود را به معرکه‌ای بفرستیم که دنیا به ویژه غرب می‌پسندد، ما چنین قرار و مداری با دنیا نداریم.

 

وی افزود: دلخوشی مسؤولان ورزشی ما به تعداد مدال‌هایی که ورزشکاران می‌آورند باید بر اساس حفظ معیارهای دینی، اصول اخلاقی و اسلامی سنجیده شود، نه این‌که مدال آوری را به عنوان یک ارمغان به ملت بیان کنیم؛ در حالی که ندانیم معیارهای اسلامی خارج از کشور به چه میزان رعایت می‌شود.

 

امام جمعه قم تصریح کرد: به عقیده بنده حتی اگر در چند رشته ورزشی که متناسب معیارهای دینی است سرمایه گذاری کنیم ارزش بیشتری دارد تا بخواهیم در تمام عرصه‌ها ورود پیدا کنیم و بگوییم که کاروان ورزشی ما از دیگر کاروان‌ها عقب نیفتاده است؛ در حالی که فاصله گرفتن از معیارهای دینی عین عقب افتادن است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به هفته انجمن اولیا و مربیان نیز خاطرنشان کرد: فلسفه تأسیس انجمن اولیا و مربیان هماهنگ کردن تربیت خانه با مدرسه است؛ اولیا و مربیان باید در کنار یکدیگر نشسته و درباره تربیت فرزندان گفت‌وگو کنند؛ البته گویی در سال‌های اخیر این نقش کمی رنگ باخته و باید برای آن فکر جدی کرد؛ تنها دعوت از اولیا یا فرستادن نامه به درب خانه آنها سبب ایفای نقش انجمن اولیا و مربیان نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: خانه و مدرسه دو نهاد مهم تربیتی است، اولیا و مربیان باید نسبت به تربیت فرزندان و دانش آموزان حساس باشند؛ اگر میان تربیت خانه و مدرسه تفاوت وجود داشته باشد فاجعه به بار می‌آید، باید میان تربیت خانه و مدرسه هماهنگی وجود داشته باشد.

 

امام جمعه قم در خطبه نخست با تأکید بر حفظ تقوا از سوی مؤمنان به بررسی عوامل تکامل شخصیت انسان پرداخت و گفت: داشتن علم و آگاهی سبب صعود شخصیتی فرد و انتخاب مسیر درست در زندگی می‌شود؛ افرادی که بدون بصیرت کاری را انجام می‌دهند در حقیقت قدم در بیراهی می‌گذارند.

 

وی افزود: عفت و پاکدامنی از دیگر عوامل رشد شخصیت انسان و قرار گرفتن او در مسیر تعالی است؛ انسان‌هایی که از عفت و پاکدامنی لازم برخوردار نیستند همواره گرفتار گناه و لغزش می‌شوند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور همراهی با الگوهای موفق را از دیگر عوامل موفقیت افراد در مسیر زندگی دانست و بیان داشت: در جامعه امروز ما عده‌‌ای در سبک پوشیدن، راه رفتن، سخن گفتن و عده‌ای در تمام سبک زندگی خود از دیگران الگو می‌گیرند و هنر ما باید معرفی الگوهای موفق برای مردم به ویژه نسل جوان باشد.

 

وی ادامه داد: اگر گویندگان مذهبی، تریبون‌داران و شخصیت‌های برجسته کشور در معرفی سبک زندگی اسلامی برای مردم که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند دیر بجنبند باید بدانند دیگران با غول‌های تبلیغاتی خود روح الگوگیری افراد به ویژه جوانان را به سمت الگوهای بیگانه سوق می‌دهند./993/پ201/ج

ارسال نظرات