۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۲۶۰۹۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحلال و بختیاری:

صیانت از دستاوردهای انقلاب مهم ترین رسالت وزارت اطلاعات است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به فرارسیدن سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات، صیانت از اسلام ناب محمدی و دستاوردهای انقلاب، امام و شهدا را مهم‌ترین رسالت وزارت اطلاعات عنوان کرد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، رعایت تقوای الهی را وظیفه‌ای فردی و جمعی دانست و از تقوا به عنوان بزرگ‎ترین و با ارزش‌ترین سرمایه انسان در دنیا و آخرت یاد کرد.
 
وی عمل به وظایف و دستورات دینی را یکی از راه‌های افزایش تقوای الهی عنوان کرد و افزود: عمل به دستورات و واجبات الهی در بعد فردی و حاکم کردن دستورات اسلامی و حفظ شأن و جایگاه اسلام در جامعه از جمله وظایف فردی و جمعی هر فرد در رعایت تقوای الهی محسوب می‌شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام بازگشت حجاج از سرزمین وحی و خاتمه یافتن موسم حج سال 93 را یادآور شد و گفت: امسال بیش از 60 هزار نفر حاجی از کشور به حج تمتع مشرف شدند و مناسک حج را با نیت الهی به جای آوردند.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که سفر به خانه خدا و انجام اعمال و مناسک حج ایمان و تقوا را در دل و جان آدمی رشد می‌دهد، حفظ و پاسداری از دستاوردهای حج را وظیفه و رسالت سنگین حجاج بیت الله الحرام بیان کرد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحلال و بختیاری افزود: حج تمتع نه تنها معرفت و شناخت انسان را نسبت به خدای متعال و عالم آخرت ارتقا می بخشد بلکه در ساختن جامعه ای ایمانی و توحیدی نیز نقش آفرین و اثرگذار خواهد بود.
 
این مقام مسؤول با بیان این که در فریضه حج دشمن ستیزی، شیطان گریزی، تبری جستن از کافران و معاندان و دوری جستن از شیطان صفتان متجلی و آشکارا است، تصریح کرد: در فریضه حج اعمال با نیت الهی انجام می‌شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که باید بکوشیم در زندگی دشمن ستیز و استکبار ستیز باشیم، لحظه‌ای با دشمنان و شیطان صفتان سازش و همراهی نکردن را درس بزرگ فریضه بزرگ حج به تمام مسلمانان و به ویژه حجاج بیان کرد.
 
وی جهاد مستمر و مداوم با شیطان و شیطان صفتان را وظیفه امروز حجاج دانست و گفت: حاجی باید با اخلاص و خداباوری در برابر متکبران، زورگویان و شیطان صفتان ایستادگی کند و این فرهنگ را به جامعه و اهل تقوا نیز انتقال بدهد.
 
امام جمعه شهرکرد 26 مهرماه آغاز هفته ورزش و جوانان را یادآور شد و گفت: تربیت بدنی و سلامت جسم و جان از ضروریت ها و تأکیدات مستمر دین اسلام است؛ چرا که در سایه سلامت جسمانی، عمل به وظایف فردی و دینی به شکل مطلوب محقق خواهد شد.
 
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات، صیانت از اسلام ناب محمدی و دستاوردهای انقلاب، امام و شهدا را مهم‌ترین رسالت وزارت اطلاعات عنوان کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که وزارت اطلاعات جمهوی اسلامی ایران ترس و وحشت را برجان دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی جهان انداخته است گفت: اقتدار، صلابت، تدبیر، عقلانیت، ایمان و اخلاص مجموعه وزارت اطلاعات و سربازان گمنام و جان برکف امام زمان(عج) خار چشم دشمنان شده است.
 
وی وزارت اطلاعات را چشم همیشه بیدار، تیزبین و بصیر انقلاب در دفاع از دستاوردها و تمامیت ارضی کشور دانست و گفت: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران برای دوستان امید آفرین و برای دشمنان بیم آفرین و مایه یأس و نامیدی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام به 24 ذی الحجه روز مباهله، نزول آیه تطهیر و حاتم بخشی حضرت علی(ع) در حال نماز به فقیر اشاره کرد و گفت: در این روز امیرمؤمنان(ع) در مسجد انگشتر خود را در حالت رکوع به فقیر بخشید و آیه 55 سوره مبارکه مائده که میفرماید که «إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ ءَامَنُواْ الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَوةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکَوةَ وَهُمْ رَکِعُونَ»، در شأن آن حضرت نازل شد و به همگان اثبات شد که هیچ کس از درگاه اهل بیت عصمت و طهارت تهی و بی‌بهره بیرون نخواهد رفت.
 
وی به روز نخست آبان، روز خانواده و تکریم بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بکوشیم خانه و خانواده‌ای اهل بیتی و مطابق با سبک و سیره حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا (س) داشته باشیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: خانواده اسلامی باید اهل نماز شب، سحرخیزی، عبادت، تلاوت قرآن، راز و نیاز و بندگی با خدا و به دور از هرگونه گناه و معصیت باشد.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که متأسفانه خانواده ها از امور دینی و اسلامی در زندگی غافل هستند، به نفوذ ماهواره‌ها و کم رنگ شدن جایگاه حجاب و عفاف در بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: خانه ای که در آن یاد و ذکر خدا نباشد به یقین بی روح و بی نشاط خواهد شد؛ از این رو بکوشیم خانه ای الهی و قرآنی داشته باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان این که کنیه و دشمنی دشمنان نسبت به ملت ایران پایان نخواهد داشت، گفت: دشمنان با همه قوا به دنبال ضربه زدن و دشمنی با شیعه و جمهوری اسلامی ایران هستند؛ چرا که پیام انقلاب به سراسر دنیا منتقل شده است./9457/پ201/ب2
ارسال نظرات