۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۲۷۳۹۵
حجت الاسلام والمسلمین نکونام تبیین کرد؛

ابعاد شخصیت سیاسی و دینی آیت الله مهدوی کنی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که آیت الله مهدوی‌کنی هیچ‌گاه اهل هیاهو، شعار و حاشیه‌سازی نبود، آرامش در عین‌حال استوار و مقاوم بر روی ارزش‌ها، اعتقادات و اهداف انقلاب را از دیگر ویژگی‌های بارز این شخصیت بزرگ عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی، به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: در این حدیث، امام صادق(ع) از شیعیان خود می خواهد که زینت اهل بیت باشند نه مایه ننگ آن ها و شیعه واقعی بودن با عمل به دستورات الهی و حرکت در مسیر و روش اهل بیت(ع) محقق می شود.
 
امام جمعه شهرکرد با تسلیت رحلت آیت الله مهدوی کنی و گرامی داشت یاد و خاطره این مجاهد نستوه، به بیان سیره سیاسی، اجتماعی و اخلاقی این شخصیت برجسته پرداخت و اظهار داشت: مسؤولان باید رفتارهای عملی این عالم فرزانه و مدیر با درایت را الگوی خود قرار دهند و از زندگی و منش این عالم ربانی درس بگیرند.
 
وی عملگرایی و باورمندی را دو ویژگی بارز آیت الله مهدوی کنی دانست و تصریح کرد: این مجاهد راه خدا، به هر چه اعتقاد داشت، عمل می کرد و در این راه نیز لحظه ای از اعتقادات خود عقب نشینی نکرد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که افراط و تفریط در زندگی آیت الله مهدوی کنی جایی نداشت، خاطرنشان کرد: وی در همه امور سیاسی، فردی، اخلاقی و اجتماعی خود فردی اعتدال گرا بود و همواره در مسیر دین حرکت می کرد و لحظه ای از یاد خداوند غافل نمی شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، آیت الله مهدوی کنی را فردی آزاده، بدون هیچ گونه تعلقی به مادیات و دنیا معرفی کرد و افزود: این عالم ربانی مجاهدی فی سبیل الله بود؛ چراکه در هر عرصه ای که نیاز به خدمت رسانی او بود، با جان و دل وارد می شد و هر جایی هم وجودش ضرورتی نداشت، با میل و رغبت کنار می کشید.
 
رییس شورای استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که آیت الله مهدوی کنی لحظه ای از یاد و ذکر خداوند غافل نشد، ابراز داشت: بدون شک راز ماندگاری و موفقیت این فقیه عادل در تقوامداری وی خلاصه می شد.
 
این مقام مسؤول، ایجاد پیوند بین حوزه و دانشگاه را یکی از دغدغه‌های مستمر این عالم بزرگ دانست و گفت: آیت الله مهدوی‌کنی پیوند بین حوزه و دانشگاه را مایه اصلاح و رشد جامعه می‌دانست؛ از این رو برای تحقق این مهم دانشگاه امام صادق(ع) را با همه رشته های دانشگاهی اما با رنگ و بویی حوزوی تأسیس‌کرد.
 
وی با تأکید بر ضرورت الکوگیری از سیره و منش آیت الله مهدوی‌کنی در زندگی، پاسداری از اهداف و ارزش‌های انقلاب را یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این شخصیت فقیه برشمرد و افزود: آیت الله مهدوی‌کنی در راستای تحقق و پاسداری از اهداف و اندیشه‌های انقلاب ثابت قدم و کوشا بود و بارها عنوان کرده ‌بود که «خدایا ما را با محبت به امام خمینی(ره) بمیران».
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که آیت الله مهدوی‌کنی هیچ‌گاه اهل هیاهو، شعار و حاشیه‌سازی نبود، آرامش در عین‌حال استوار و مقاوم بر روی ارزش‌ها، اعتقادات و اهداف انقلاب را از دیگر ویژگی‌های بارز این شخصیت بزرگ عنوان کرد.
 
وی عالم به زمان بودن و تلاش برای هدایتگری و ارشاد جامعه به سوی کمال را یکی دیگر از ویژگی‌های آیت الله مهدوی‌کنی عنوان کرد و گفت: خدای متعال به سبب اخلاص و ایمان بی‌بدیل و ایستادگی او در برابر شیاطین درون و برون این عالم ربانی را عالم به زمان قرار داده بود.
 
 نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: آیت الله مهدوی‌کنی فطرت خود را از نوجوانی و جوانی از آلودگی‌ها، شهوات و شیطان درون و بیرون حفظ کرد و هر کس که فطرت خود را این چنین پاک نگه دارد به یقین به فلاح و رستگاری خواهد رسید.
 
وی در ادامه به 8 آبان، سالروز شهادت حسین فهمیده و روز بیسج دانش آموزی اشاره‌ کرد و افزود: شهید حسین فهمیده با آن حرکت مجاهدانه و مخلصانه خود یک امر به معروف و نهی از منکر دیگری را در تاریخ این انقلاب به جا گذاشت تا جایی که امام خمینی(ره)  و رهبر انقلاب آن نوجوان 13 ساله را به عنوان رهبر جامعه خطاب کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که شهید فهمیده در آن لحظه حساس وظیفه و تکلیف خود را شناخت و به آن عمل کرد، خروج جامعه امروز از مشکلات و سختی‌ها را نیازمند چنین روحیه ای دانست و گفت: دانش آموزان و نوجوانان ما باید از این شهید والا مقام در زندگی خود الگو بگیرند.
 
امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به آغاز ماه محرم به بیان توصیه‌ها و نکاتی درباره چگونه برگزاری مراسم‌های عزاداری و ایفای نقش صحیح در راستای زنده نگه داشتن نهضت عاشورا در این ایام پرداخت.
 
وی ایجاد تحریف در واقعه و نهضت عاشورا را بزرگ‎ترین خطر در برگزاری برنامه های عزاداری دانست و تصریح کرد: مراقب باشید که تحریف‌ها در نهضت عاشورا ایجاد نشود.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که هیأت‌های مذهبی و دست اندرکاران برنامه‌های عزاداری با نهضت عاشورا سلیقه ای برخورد نکنند، تصریح کرد: این که هر چیز را بر اساس سلیقه و نظر شخصی و بدون در نظر گرفتن واقعیات عاشورا در عزاداری ها بکار ببریم، به یقین خدمت به نهضت حسینی نیست.
 
این مقام مسؤول با تأکید بر ضرورت مشورت با مورخان و نهضت‌شناسان حسینی در برپایی مجالس عزای حسینی تصریح کرد: هیأت های مذهبی پیش از انجام هر برنامه‌ای درباره صحت و سقم آن در نهضت عاشورا تحقیق کرده و به اطمینان کامل برسید.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین نسبت به نفوذ بیگانه و دشمن به سبک و شیوه اجرای برنامه‌های عزاداری هشدار داد و رواج استفاده از علامت‌هایی با نماد صلیب در استان به عنوان نوعی نفوذ دشمن در سبک عزاداری‌ها یاد کرد./9457/پ201/ب2
ارسال نظرات