۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۲۷۴۰۳
نماینده ولی فقیه در سمنان:

آیت‌الله مهدوی کنی ولایت‌مداری را در عمل نشان داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سمنان گفت: آیت‌الله مهدوی کنی همان جایگاه و حرمتی که برای امام خمینی(ره) قائل بود، برای رهبر معظم انقلاب نیز همان گونه بود و ولایتمداری را در عمل معنا می‌کرد.
امام جمعه سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در خطبه‌های ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با تسلیت فرارسیدن ایام عزای حسینی اظهار داشت: آغاز ماه محرم می‌تواند حسن شروعی برای توجه و عمل بهتر و بیشتر به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از سوی مردم و دولت‌مردان باشد.

 

خطیب نماز جمعه سمنان با بیان این مطلب که نگاه‌داشتن حرمت ماه‌های محرم و صفر از نشانه‌های بارز تقوا در بین شیعیان است، اضافه کرد: مهم ترین پیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و بهترین راه حفظ حرمت ایام محرم و صفر توجه به این واجب الهی و خودداری از منکرات است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در ادامه خطبه‌های امروز نماز جمعه سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره فقیه وارسته و عالم مجاهد آیت الله مهدوی کنی رییس فقید مجلس خبرگان رهبری گفت: آن مرحوم یار همیشگی امام راحل(ره) و رهبر فرزانه انقلاب و مدافع راسخ اسلام و انقلاب بود.

 

 

وی با تأکید بر اینکه آیت الله مهدوی کنی تمام عمر خود را در پیروی از خط ولایت صرف کرد، اظهار داشت: این عالم وارسته همان جایگاه و حرمتی که برای امام خمینی(ره) قائل بود، برای رهبر معظم انقلاب نیز همان‌گونه رفتار و عمل می‌نمود و ولایتمداری را در عمل معنا می‌کرد.

 

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود آبان ماه را یادآور رشادت‌های دلاورمردان کم‌سن و سال دوران دفاع مقدس به‌ویژه شهید حسین فهمیده و نهاد بسیج دانش آموزی برشمرد و تصریح کرد: زیر بنای حرکت‌ها و منش بسیجی در بسیج دانش‌آموزی شکل می‌گیرد و زیباترین جلوه این نیروی مخلص بسیج دانش آموزی است./977/پ202/ب4

ارسال نظرات