۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۲۲۷۸۵۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

ضرورت احیای نذر فرهنگی در ایام محرم

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان این که در سال جاری با برپایی ایستگاه های فرهنگی و توزیع کتاب و بروشور در میان مردم نذرهای فرهنگی هم معرفی شده اند، گفت: نذر فرهنگی برای امام حسین (ع) یکی از اثر گذارترین نذرهایی است که می توان در جامعه انجام داد.
حجت السلام کاظم لطفيان مديرکل سازمان نتبليغات اسلامي بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که عزاداری برای امام حسین(ع) و نذر برای ایشان تنها به غذا دادن ختم نمی شود، گفت: می توان برای امام حسین(ع) نذر فرهنگی هم کرد و با توزیع کتاب و تبیین هدف اصلی قیام عاشورا و ترویج سبک زندگی اسلامی امام حسین (ع) در عمل نهضت عاشورا را در زندگی مردم پیاده کرد.

 

وی با بیان این که در سال جاری با برپایی ایستگاه های فرهنگی و توزیع کتاب و بروشور در میان مردم نذرهای فرهنگی هم معرفی شده اند، گفت: نذر فرهنگی برای امام حسین (ع) یکی از اثر گذارترین نذرهایی است که می توان در جامعه انجام داد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که بیش از 10 هزار مجلس عزاداری برای امام حسین (ع) در استان بر پا شده است، افزود: قیام امام حسین (ع) یک قیام فرهنگی است و امام حسین (ع)  برای احیای فرهنگ دینی در جامعه قیام می کردند ومی خواستند به واسطه قیام خود ابعاد فقهی و تمدنی اسلام را برای مردم آشکار کنند.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که تاکنون بیشتر به ظاهر قیام عاشورا پرداخته شده است، گفت: باید ابعاد فرهنگی و محتوایی این قیام برای مردم توضیح داده شود تا بتوان بخشی از مشکلات جامعه را در راه رسیدن به سبک زندگی دینی بر طرف کرد و بتوان مانند مکتب عاشورا انسان های برجسته ای را تربیت کند تا این انسان ها ضمن تحول شخصیتی خود زمینه تحول فکری و فرهنگی جامعه را فراهم کنند.

 

وی افزود: جلسات خانگی که در ماه محرم در سال جاری در استان برگزار می شود بیشتر با محتوای فرهنگی همراه خواهد بود و سازمان تبلیغات اسلامی با مدیریت و سازماندهی این جلسات آنها را در مسیر احیای فرهنگی قیام عاشورا هدایت خواهد کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که آیین های عاشورا در نقاط مختلف استان متفاوت است، ادامه داد: همزمان با روزهای نخستین ماه محرم آیین علم بندان در تمامی نقاط استان انجام شده و در آن مردم بیرق های عاشورا را به نشانه عزا در تمامی مناطق پر جمعیت شهر برخواهند افراشت.

 

حجت الاسلام لطفیان ادامه داد: علم گردانی یکی دیگر از مراسم هایی است که همزمان با ماه محرم در بیشتر نقاط روستایی استان انجام می شود که در این مراسم مردم علم ها را تا روز عاشورا از این روستا به آن روستا انتقال می دهند.

 

وی با بیان این که مراسم علم گردانی و علم بندان یکی از بهترین فرصت ها برای افزایش تعامل مردم با یکدیگر و ارتقای سطح زندگی دینی مردم است، افزود: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان بیش از 500 مبلغ به نقاط مختلف استان و مدارس اعزام خواهند شد./968/پ202/ب4 

ارسال نظرات