۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۲۲۸۰۰۹

نشست هم اندیشی همایش رهروان ولایت در نکا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست توجیهی و هم اندیشی طرح بصیرت عاشورایی شهرستان نکا با حضور مبلغان دینی برگزار شد.
همايش روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، نشست توجیهی و هم اندیشی طرح بصیرت عاشورایی اداره تبلیغات اسلامی نکا امروز با حضور مبلغان در اداره ارشاد نکا برگزار شد.

 

حجت الاسلام زین العابدین صفری، کارشناس امور فرهنگی و روحانیان اداره تبلیغات اسلامی نکا در این نشست افزود: بصیرت و معرفت افزایی از مهم ترین وظایفی است که روحانیت بر عهده دارد و مبلغان دینی در سال و به ویژه در ماه محرم باید در این راستا فعالیت بیشتری انجام شود.

 

وی همچنبن با تاکید بر تعامل بین هیأت امنای مساجد و هیأت های ‌مذهبی بیان داشت: استفاده از توان نسل جوانان و بکارگیری آنها در برنامه ها دینی در تقویت برنامه ها بسیار اثرگذار است.

 

وی با بیان این که مبلغان باید در ایام محرم در جهت بصیرت افزایی و معرفت بخشی تلاش کنند، خاطر نشان کرد: محرم ماه امر به معروف و نهی از منکر و بصیرت افزایی است و به همین دلیل باید این مهم در بین جوانان و نوجوانان بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و در این جهت تلاش شود.

 

حجت الاسلام صفری ادامه داد: همکاری و تعامل هیأت های عزاداری با پلیس و نیز اتخاذ تمهیدات لازم برای روزهای تاسوعا و عاشورا  و حرکت دسته های عزاداری در معابر از مهم ترین مسائلی است که باید مورد توجه هیأت های مذهبی قرار گیرد.

 

وی همچنین از برگزاری نخستین تجمع عزاداران حسینی در نکا خبر داد و گفت: این تجمع عزادارن حسینی در روز هشتم ماه محرم و با حضور هیأت های مختلف مذهبی در گلزار شهدای گمنام نکا برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام صفری یادآور شد: با توجه به همزمانی روز 13 آبان و روز عاشورا، با هماهنگی انجام شده با آموزش و پرورش، دانش آموزان مدارس در قالب هیأت های عزاداری در این تجمع بزرگ عزاداران حسینی در روز هشتم محرم در گلزار شهدای گمنام حاضر شده و عزاداری منسجم شهرستانی برگزار می شود.

 

کارشناس امور روحانیان اداره تبلیغات اسلامی نکا در ادامه سخنان خود از فعالیت بیش از 200 هیأت مذهبی در نکا خبر داد و گفت: از این تعداد 90 هیأت مذهبی ویژه دانش آموزان است و با هماهنگی انجام شده دسته روی هیأت های عزاداران حسینی دانش آموزی در روز هشتم محرم برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام صفری با اشاره به این که برپایی هر نوع خیمه عزاداری در معابر و خیابان های شهر نکا ممنوع است، خاطر نشان کرد: تنها خیمه‌های ایستگاه صلواتی در این ایام مجوز فعالیت دارند و باید فعالیت همه هیأت های مذهبی با محوریت مساجد و در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا برگزار شود.

 

وی گفت: دشمنان در یک عرصه نابرابر و خیلی گسترده با بکارگیری ابزارهای نوین فنی و مجازی نسل جوان و هویت و اعتقادات آنها را بشدت مورد هجمه خود قرار داده اند و به همین دلیل اکنون ما باید در برابر این هجمه های دشمن با سلاح بهتر و قوی تری وارد شویم و ارزش های دینی و اسلامی را حفظ کنیم./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات