۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۳۳۶۲۰
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام:

گم کردن شاخص و انحراف خواص از عوامل به‌وجود آمدن فتنه 88 بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اهمیت بصیرت افزایی و تبیین شاخص‎های صحیح در جامعه، بی‌توجهی و غفلت در این عرصه را موجب انحراف از شاخص‎ها دانست و گفت: اجازه ندهید افرادی با افکار و عقاید دنیا طلبانه و فریبکارانه زمام امور را به دست بگیرند و شاخص‎ها را کم رنگ و جامعه را از مسیر اصلی منحرف کنند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی، با تأکید بر ضرورت تبیین و تشریح حقیقت‌های این واقعه عظیم، تبیین و جهت‌دهی صحیح شاخص‌ها و نشاندن جامعه بر سر سفره اسلام ناب را از رسالتهای مهم دست اندرکاران بزرگداشت حماسه 9 دی عنوان کرد و گفت: خروجی این گونه جلسات باید ما را به اسلام و شاخص‌های اسلام نزدیک کند.

 

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اهمیت بصیرت افزایی و تبیین شاخصهای صحیح در جامعه، بی‌توجهی و غفلت در این عرصه را موجب انحراف از شاخصها دانست و گفت: اجازه ندهید افرادی با افکار و عقاید دنیا طلبانه و فریبکارانه زمام امور را به دست بگیرند و شاخصها را کم رنگ و جامعه را از مسیر اصلی منحرف کنند.

 

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با یادآوری وقایع تلخ فتنه 88 و به درد آمدن همه دلها از این واقعه، تبدیل شدن ضد ارزش به ارزش، گم‌شدن شاخص و معیارها در آن برهه از زمان، رنگ و جلا پیدا کردن ضد ارزشها در جامعه و جلودار شدن افراد کذّاب و فریب کار برای ایجاد انحراف در مسیر انقلاب و نظام را از عوامل مهم پدید آمدن این ضایعه بزرگ در گذشته دانست.

 

 

این مقام مسؤول با بیان این که دردمندی و نگرانی همگانی به حادثه 9 دی ماه انجامید، بر لزوم عبرت‌گیری، بصیرت‌افزایی و بیداری در راستای جلوگیری از شکلگیری این گونه عرصه‌ها در کشور تأکید کرد.

 

 

وی انتقال عبرت‌های گذشته به جامعه را خروجی این گونه جلسات و نشستها دانست و تصریح کرد: در طول 36 سال گذشته انقلاب، وقایع و حوادثی فراوانی به وقوع پیوست که انتقال هر کدام از آن ها عبرت و چراغ راهی برای جامعه خواهد شد.

 

 

حجتالاسلام والمسلمین نکونام از بصیرت به عنوان یک قطبنما برای جلوگیری از به انحراف رفتن جامعه و ورود ضایعات یاد کرد و گفت: تجربه 36 ساله اثبات کرده است که هر زمان قطب نمای بصیرت در جامعه درست عمل کرد، جلوی ضایعات گرفته شد اما هر کجا این قطب نما ضعیف عمل کرد ضایعات بر جامعه و نظام وارد شد.

 

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که جامعه هیچ گاه از فتنه و فتنه‌گران مصون نخواهد بود، تصریح کرد: تا زمانی که شیطان، شیطان صفتان، دنیا طلبان، شهوت پرستان، هواهای نفسانی، حب ریاست، قدرت و ثروت در جامعه وجود داشته باشد، محو فتنه و فتنه‌گر محال است.

 

 

این مقام مسؤول، بصیرت افزایی و عبرت گیری از گذشته را تنها راه مقابله با فتنهها دانست و گفت: فتنه را نمیتوان به کلی ریشه کن کرد بلکه باید از شدت ضایعات و آسیب‌های آن به واسطه بصیرت افزایی و انتقال عبرت‌های گذشته به جامعه کاست.

 

 

وی از قصه های قرآنی و معارف گهربار نهج البلاغه به عنوان چراغ راه آینده و بیان کننده عبرت‌های گذشتگان یاد کرد و گفت: انواع داستان‌ها و قصه‌ها در قرآن بیان شده است نه صرف داستان و سرگرمی بلکه با هدف عبرت‌گیری از سرنوشت گذشتگان و چراغ راه قرار دادن آن برای پیشبرد کارها و اهداف؛ بنابراین از قرآن به عنوان یک چراغ راه و تعیین کننده معیارها و شاخصهای ولی خدا استفاده کنید.

 

 

امام جمعه شهرکرد وقایع 36 سال گذشته انقلاب اسلامی ایران را نیز چراغ راهی برای فردای نظام دانست و گفت: وقایع روزانه انقلاب می‌تواند چراغ راهی برای فردای ما باشد.

 

 

وی منحرف شدن از مسیر اسلام ناب، دل سپردن به منافقان و بیگانگان و تحریف و زیر پا ماندن مواضع ولی فقیه به عنوان حجت الهی را با توجه به این همه چراغ راه و ابزار بصیرت افزایی و عبرت‌دهی به جامعه را سزاوار ندانست و گفت: سزوار نیست که اصول و ارزش‌ها با توجه به این چراغ راه‌ها قرار داده شده از سوی خدای متعال کم رنگ و از مسیر اصلی منحرف شود.

 

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید مجدد بر شناخت و هوشیاری کامل در مواجه با افراد در ظاهر ولایت مدار و مفسر خط و منش امام، تصریح کرد: افرادی در ظاهر خود را پیرو خط امام و طرفدار و ولایت مدار سرسخت به منظور جذب و فریب افکار عمومی به سمت خودشان جلوه می‌دهند اما در عمل خلاف نظر و مطالبات رهبری حرکت می‌کنند که باید نسبت به شناخت آنان هوشیار بود.

 

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: نفوذ و جلودارشدن این گونه افراد عوام فریب در جامعه مشکل آفرین و انحراف افکن خواهد بود و به طور قطع سرانجام آن‌ها به ایجاد فتنه‌های بزرگ منجر خواهد شد.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که خواص جامعه تنها مسؤولان نیستند، به تبیین معنا و منظور صحیح تفکیک خواص از عوام پرداخت و گفت: خواص کسانی هستند که از گذشته عبرت گرفته باشند و در سایه این عبرت و آگاهی به بصیرت و هوشیاری کامل در راستای تعیین جهت و مسیر صحیح برای خود و دیگران رسیده باشند.

 

 

وی با یادآوری عقب ماندن برخی از خواص و صاحبان ادعا از مردم در شرایط حساس فتنه و غبارآلودگی، معیار خاص بودن افراد را نه در مسؤولیت و سواد آن ها بلکه در بصیرت، هوشیاری، درایت و عبرت گیری آنان از گذشته و شناخت راه صحیح دانست.

 

 

امام جمعه شهرکرد یکی از عوامل اصلی ایجاد فتنه در جامعه را گم کردن شاخص و معیارها دانست و در همین زمینه به سخنی از امیرمؤمنان در خطبه 87 نهج ابلاغه اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) می‌فرماید: ای مردم کجا می‌روید؟ چرا شاخص‌های روشن و مبین را گم کردهاید؟ چرا حجت‌های الهی را که همچون خورشید در بین شما تابنده هستند را رها کردهاید؟ به یقیین این گم کردن شاخص انحراف و گمراهی شما را در پی خواهد داشت.

 

 

این مقام مسؤول با بیان این که زمامدار حکومت حق و حقیقت را خدای متعال مشخص کرده است، امام عصر را حجت الهی و شاخص زنده در بین امت اسلام دانست و گفت: طبق فرموده امیرمؤمنان برخی در ظاهر به شاخص‌های روشن الهی ایمان می‌آورند اما در باطن و حقیقت از این شاخصها منحرف می‌شوند.

 

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، علم و شاخص دین را در دست حجت خدا و ولی فقیه زمان دانست و خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در ادامه این خطبه دردمندانه به امت اسلامی توصیه می‌کند مراقب باشید به دنبال افرادای که می‌کوشند با رنگ و لعاب دادن به مواضع حجت الهی، جامعه را از شاخصها دور کنند نروید بلکه بکوشید با بصیرت و عبرت گیری از گذشته راه صحیح را برای خود انتخاب کنید./9457/پ201/ب4

ارسال نظرات