۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۳۳۹۷۳

فراخوان مقاله علمی تخصصی سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری رسا ـ پژوهشکده باقرالعلوم‏(ع) با هدف تبیین مطالبات رهبر انقلاب اسلامی درباره سبک زندگی اسلامی از پژوهشگران و اندیشوران دعوت به همکاری کرده است.
فراخوان مقاله

به گزارش خبرگزاری رسا، عصر حاضر که مسلح به تکنولوژی و دست‏آوردهای بشری بر اساس منطق حس و تجربه است پیوسته تمدنی نوین را رقم می‌زند که همه‌ی تمدن‏ها و مکاتب موجود را تحت‏الشعاع خود قرار می‏دهد و هدفی را می‏پیماید که در آینده‏ای نه‏ چندان دور آرمان‏های پیش ساخته خود را نهادینه می‏کند. از آنجا که تمام انبیاء و اولیای الهی و در صدر آنها وجود مقدس پیامبر اسلام(ص) رسالت و هدفی به نام توحید و توجه به حیات ابدی بعد از این نشئه را متحمل شدند تا نحوه درست زیستن بر اساس توجه به غیب، برای سعادت ابدی را به نوع انسان گوشزد کنند، همین امر موجب شد که رهبر فقید و فرزانه انقلاب با ژرف نگری خود بر اساس موازین دینی، مسأله «فرهنگ و سبک زندگی اسلامی» را برجسته‏تر از مسائل دیگر مطرح کنند تا در راه صیانت از تمدن ایرانی اسلامی آینده نگری کرده و آن را امری جدی تلقی کنند.

 

از این رو فصلنامه سبک زندگی دینی وابسته به پژوهشکده باقرالعلوم‏(ع) فراخوانی با موضوعات مبانی انسان شناسی سبک زندگی الهی در مقایسه با سبک زندگی غیر دینی، ساختار سبک زندگی دینی، فرهنگ‏سازی سبک زندگی دینی (راهکارهای فرهنگی ترویج سبک زندگی دینی)، مؤلفه‏های سبک زندگی دینی، نقش نهادهای فرهنگی در احیاء سبک زندگی دینی و بررسی جلوه‏های رسوخ فرهنگی غرب در سبک زندگی ایرانی اسلامی در راستای تبیین مطالبات رهبر انقلاب اسلامی مطرح کرده و از همه محققان، اندیشوران و پژوهشگران دعوت به همکاری می‏کند.

 

آیین نامه ای برای تدوین این مقاله در نظر گرفته شده که از نظرعلمی، مقاله باید دارای (عنوان، چکیده، مقدمه، بیان مسئله و ضرورت، سؤال یا فرضیه، روش، داده‎های تحقیق و مباحث تفصیلی، نتیجه‌گیری، فهرست منابع (به ترتیب حروف الفبا) باشد و همچنین باید دارای نوآوری، تحلیل و نتیجه کاوش‎های نویسنده باشد.

 

از نظر نگارشی مقاله باید ساختار محکم و استوار داشته باشد و اصول فصاحت و بلاغت در آن رعایت شود، عنوان مقاله کوتاه و گویا باشد، چکیده مقاله حداکثر در 150 کلمه به زبان فارسی و انگلیسی تهیه شود، واژگان کلیدی (حداکثر 5 واژه) و در انتهای چکیده فارسی و انگلیسی آورده شود، مقاله قبلاً چاپ نشده و هم زمان برای هیچ همایش یا مجله دیگری ارسال نشده باشد، توضیحات و معادل‎های لاتین واژه‌ها و اصطلاحات علمی، با شماره گذاری در پاورقی ذکر شود، نام مؤلف یا مؤلفان همراه با درجه علمی، نشانی محل کار، شماره تلفن و پست الکترونیکی ذکر شود، مقاله باید حداکثر در 20 صفحه 300 کلمه‌ای تنظیم شود، مقاله باید تحت برنامه word2010 و قلم B Lotus فونت 13 تایپ و به دفتر نشریه ارسال شود، آدرس دهی به منابع به شیوه درون متنی است، به این صورت که درون پرانتز، نام خانوادگی مؤلف، سال نشر کتاب، شماره جلد و صفحه می‎آید. مانند(دهخدا، 1352، 7، 250 )، اگر از منابع ترجمه شده استفاده شده است،(نام مؤلف، سال ترجمه، شماره صفحه) آورده شود.

 

فهرست منابع در پایان مقاله اگر کتاب باشد، به صورت نام خانوادگی، نام، عنوان کتاب(ایتالیک)، نام مترجم یا مصحح، تعداد جلد، نوبت چاپ، محل نشر، ناشر، تاریخ نشر باشد. اگه مقاله باشد به صورت نام خانوادگی، نام، نام مقاله، نام نشریه، شماره دوره، محل نشر، ناشر، تاریخ نشر، شماره صفحه. ابتدا و انتهای مقاله باشد  و اگر از منابع اینترنتی باشد به صورت نام خانوادگی، نام، عنوان، نام و نشان اینترنتی، تاریخ مراجعه به سایت ذکر شده باشد.

 

علاقه مندان مقالات خود را می توانند به نشانی قم، بلوار نیایش، جنب مصلای قدس، پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، صندوق پستی 37185-135 و یا به نشانی الکترونیکی sabkezendegi.rbo@gmail.com ارسال کنند.

 

نویسندگان و محققان می توانند با شماره 37835372 -025، و یا نمابر 37742284-025 با مسؤولان این فصلنامه ارتباط برقرار کنند./1325/د102/ف

 

 

ارسال نظرات