۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۳۴۱۷۹
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب:

تمرکز روحانیت در قم مناطق دیگر را از وجود علما محروم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام نواب با اشاره به آفت‌هایی تمرکز طلاب دارد، گفت: اگر اغلب روحانیون به زندگی در قم دل ببندند، بسیاری از مناطق کشور از وجود علما محروم می‌شوند.
حجت الاسلام سيد ابوالحسن نواب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‏الاسلام ابوالحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در همایش بزرگ طلاب و روحانیون استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‏های مرکز فقهی ائمه اطهار قم توسط مرکز خدمات حوزه‏های علمیه برگزار شد، با بیان اینکه مسکن برای طلاب نقش مهمی را دارد، گفت: ده هزار واحد مسکونی در قم و دو هزار واحد دیگر در شهرستان‏ها از سوی مرکز خدمات حوزههای علمیه ساخته شده است.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات حوزههای علمیه باید از آغاز ورود طلاب به حوزه برای مسکن آنها برنامه‏ریزی کند، ابراز داشت: باید برای طلاب پس اندازی شود تا بتوانند به راحتی صاحب مسکن شوند.

حجت‏الاسلام نواب با اشاره به تاریخچه شکل‌ گیری مرکز خدمات حوزه های علمیه، اظهار داشت: انجام این کار با نظر مساعد رهبر معظم انقلاب همراه بود و پس از افتتاح این مرکز تا الان شاهد خدمات ویژهای از سوی این مرکز بودهایم.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با اشاره به این‏که حفظ ارزش‏ها و اصالت‏های حوزوی از راهبردهای پیشرفت این مرکز خدماتی است، تصریح کرد: ساخت مسکن برای طلاب در شهرک پردیسان به همت خود این عزیزان صورت گرفته و هیچ بودجه دولتی در آن به کار نرفته است.

وی در ادامه با تأکید بر این‏که آفت های تمرکز روحانیون در قم، ابراز داشت: در شهرها و استان‏های مختلف به حضور روحانیون نیاز بسیاری است و طلبه‏ها نباید با دلبستن به این واحد‏های مسکونی در قم به صورت ثابت ساکن شوند.

حجت‏الاسلام نواب با بیان این‏که وقتی مرکز مدیریت حوزه‏های علمیه ساخت واحدهای مسکونی برای طلاب را آغاز کرد خبری از پروژه مسکن مهر نبود، اظهار داشت: ما با اتکا به خداوند متعال و همچنین استفاده از پس‏انداز طلاب این کار را به اتمام رساندیم.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در پایان با بیان این‏که در این ساخت و ساز از هیچ رانتی استفاده نکرده‏ایم، خاطرنشان کرد: در ساخت این پروژه بزرگ هیچ کمکی از دولت یا دیگر نهادها گرفته نشده است./922/پ202/ف 

 

 

 

ارسال نظرات