۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۳۴۷۰۴
دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه:

علوم انسانی ما تراوش آموزه های دینی و وحیانی نیست

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه با بیان این که علوم انسانی ما ترجمه افکار غربی است و تراوش آموزه های دینی و وحیانی نیست، تصریح کرد: حوزه علمیه باید در عرصه تربیتی، تبلیغ، پژوهش، آموزش منابع انسانی و تدوین و تعلیم کتب آموزشی باید ورود جدی پیدا کند.
حجت الاسلام مجتبي ملکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مجتبی ملکی، دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه امروز در گردهمایی ائمه جماعات مدارس استان در ساری بر ضرورت گسترش فرهنگ اقامه نماز در مدارس تأکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت ها در جهت گسترش فرهنگ اقامه نماز در میان دانش آموزان بهره گرفته شود.

 

وی با بیان این که استفاده از طلاب و روحانیان تنها برای اقامه نماز جماعت در مدارس خوب نیست، افزود: طلاب و حوزه های علمیه ظرفیت بسیار بالایی دارند که باید در بخش های دیگر نیز از آن بهره گرفت.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان این که متأسفانه سبک و روش آموزش و پرورش امروز ما وارداتی است، گفت: بعد از 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی متأسفانه در رسیدن به اهداف تربیت اسلامی موفق نبودیم.

 

دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه با اشاره به این که خوشبختانه در عرصه های آموزش و دانش موفقیت های بسیاری کسب کرده ایم، ادامه داد: اما متأسفانه در عرصه پرورش دینی نتوانستیم به موفقیت های مناسب دست پیدا کنیم.

 

حجت الاسلام ملکی خاطرنشان کرد: امروز با مجادهت های فرهنگیان در سراسر کشور در عرصه های علمی و آموزشی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار هستیم.

 

وی با بیان این که در بخش تربیت اسلامی بار اصلی بر دوش حوزه های علمیه است، تصریح کرد: تبلیغ، تدوین و ترویج دین و ارزش های اسلامی بر عهده حوزویان است.

 

دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه، نقش حوزه های علمیه در پرورش دینی و تربیت اسلامی دانش آموزان را مهم ارزیابی کرد و گفت: بیش از 43 درصد سند تحول بنیادین بر ضرورت همکاری آموزش و پرورش با حوزه علمیه تأکید دارد.

 

حجت الاسلام ملکی خاطرنشان کرد: اگر برای تحقق اهداف اسلامی تلاش فراگیر صورت نگیرد روز به روز به سیاه چالی که دشمن برای ما ترسیم کردند نزدیک خواهیم شد.

 

وی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه علم در کشور اشاره کرد و گفت: تا زمانی که دانشجویان ما کتاب های ترجمه شده غربی را در دانشگاه ها می خوانند نمی توان انتظار چندانی داشت.

 

دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه با بیان این که علوم انسانی ما ترجمه افکار غربی است و تراوش آموزه های دینی و وحیانی نیست، تصریح کرد: حوزه علمیه باید در عرصه تربیتی، تبلیغ، پژوهش، آموزش منابع انسانی و تدوین و تعلیم کتب آموزشی باید ورود جدی پیدا کند.

 

حجت الاسلام ملکی با تأکید براین که امروز مخاطبان اصلی روحانیت باید فرزندان 6 تا 18 سال باشند، گفت: دانش آموزان باید در اولویت فعالیت های تبلیغی طلاب و روحانیان قرار گیرند.

 

وی افزود: اگر حوزویان تلاش می کنند که به آموزش و پرورش ورود پیدا کنند به دلیل شناخت رسالت خود است.

 

دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه  تصریح کرد: حوزه های علمیه در قبال دستگاه تعلیم و تربیت رسالت سنگینی دارندو  باید در جهت نهادینه کردن تربیت دینی در میان دانش آموزان تلاش کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات