۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۲۳۴۸۵۹
آیت الله مهدوی:

تغذیه فکری جوانان با طرح روحانی خانواده پیامدهای مثبتی در پی دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تأکید بر لزوم ارتباط نسل جوان با علما برای حفظ عقاید دینی گفت: علما باید از طریق مسائل عقلی و استدلالی به تبیین موضوعات دینی برای نسل جوان بپردازند تا جوانان را از گرایش به ناهنجاری ها و دین گریزی بازدارند.
امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در نشست پرسمان و گفتمان با موضوع آسیب‌های اجتماعی و مسائل جوانان با اشاره به ضرورت توجه به شرایط روحی و روانی مردم تصریح کرد: باید در کنار اهمیت دادن به مسائل جسمی و سلامت جسمانی مردم به فکر سلامت روحی و فکری آنها هم باشیم.

وی با اشاره به بی توجهی صدا و سیما به سلامت فکری و روانی جامعه اظهار کرد: بنده مخالف پرداختن به سلامت جسمی مردم در رسانه ها نیستم ولی باید صدا و سیما به سلامت فکری مردم نیز توجه خاص داشته باشد نه اینکه وقتی برخی مسائل را به صدا و سیما گوشزد می‌کنیم بهانه بیاورند که تا زمانی که شخصی مقابل دوربین حاضر نشود مطالبش پخش نمی‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: خانواده در کنار پزشک باید از روحانی خانواده هم برخوردار باشد ولی در رسانه ها هیچ تبلیغ و تبیینی در این زمینه به چشم نمی‌خورد و توجیه این مسأله هم عدم بودجه کافی است در حالی که بهرمندی از یک روحانی برای خانواده می‌تواند پیامدهای بسیار خوبی در زمینه مسائل اعتقادی داشته باشد.

آیت الله مهدوی ضمن تأکید بر لزوم تبیین مسائل دینی و مذهبی از طریق استدلال های عقلی برای نسل جوان گفت: جوانان باید از نظر فکری تغذیه شوند و باید مسائل به گونه ای برای جوان مطرح شود که جوان با دلایل و برهان‌های عقلی و منطقی به نتیجه مطلوب برسد و به مسائل دینی روی بیاورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فرزندان را با عملکردها و استدلالات عقلی می‌توان از گرایش به ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی باز داشت خاطر نشان کرد: با اطلاع رسانی صحیح و دقیق و البته در زمان مناسب می‌توان آگاهی بخشی به جوانان را رقم زد و از این طریق جوان از بسیاری از معضلات در امان خواهد بود چرا که آگاهی داشتن از مسائل مانعی است برای گرایش به ناهنجاری های اجتماعی توسط جوانان.

استاد اخلاق حوزه علمیه دین اسلام را دینی عقلی و استدلالی دانست و افزود: ارتباط با علما سلامت روانی نسل جوان را موجب می‌شود و علما نیز باید با استدلال و دلایل عقلی و منطقی و متقن شور و نشاط دینی را در جوانان پدید بیاورند و در راستای افزایش آگاهی و معلومات دینی جوانان تلاش کنند.

آیت الله مهدوی عدم ارتباط با علما را علت سستی افراد در عقاید دینی بیان کرد و گفت: افراد در هر سطح تحصیلی و علمی و سنی باید برای تبیین مسائل دینی با علمای دین در ارتباط باشند، برخی از اساتید دانشگاه دور خودشان حصار کشیده‌اند و از مسائل دینی آگاهی ندارند در حالی که باید یک خیزش عمومی برای وصل شدن مردم به علما ایجاد شود تا ایمان و اعتقادات مردم متزلزل نشود./1304/202/ع 

ارسال نظرات