۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۲۳۶۳۲۷

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم نکوداشت زنده یاد ارجمند در مشهد ، فعالیت180 آموزشگاه هنری دارای مجوز در خراسان رضوی و تجلیل از پژوهشگران آموزش و پرورش، عناوین اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، صدرا یوسفی، سرپرست اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: مراسم نکوداشت زنده یاد انوشیروان ارجمند، هفته آینده  در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد برگزار می شود.

 

 

 وی افزود: مراسم نکوداشت زنده یاد انوشیروان ارجمند با حضور خانواده اش، داریوش، برزو و بهار ارجمند و نیز هنرمندان و مدیران برجسته تئاتر و سینمای مشهد، دوشنبه یکم دی سال جاری (بعد از نماز مغرب) در مشهد برگزار می شود.

 

وی اظهار داشت: انوشیروان ارجمند از اواخر دهه 1340 خورشیدی به عنوان بازیگر و کارگردان تئاتر در مشهد فعالیت خود را آغاز کرد، بسیاری از پیشکسوتان تئاتر مشهد خاطرات بسیاری از زنده یاد ارجمند دارند و به نوعی درگذشت این پیشکسوت تئاتر و سینما جامعه هنری خراسان را نیز داغدار کرد. 

 

یوسفی با بیان این که آخرین بازی زنده یاد ارجمند نیز در خراسان بوده است بیان داشت: مرحوم انوشیروان ارجمند با بازی در تله فیلم «ستاره شرق» ساخته علی غفاری در نیشابور به عنوان آخرین بازیش، در نقش جابر به ایفای نقش پرداخت.

 

 نشست تخصصی و هم اندیشی آموزشگاه های آزاد هنری مشهد

معاون مدیر کل و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس در نشست تخصصی و هم اندیشی آموزشگاه های آزاد هنری این شهرستان به ضرورت رسیدگی به مشکل پرداخت عوارض تجاری موقت آموزشگاههای آزادهنری که از ناحیه شهرداری مشهد ایجاد شده تاکید کرد.

 

در این نشست که با حضور محمود عباس نژاد رییس اداره امورهنری استان و نمایندگان آموزشگاه های آزاد هنری مشهد برگزار گردید، معاون مدیر کل و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس به ضرورت رسیدگی به مشکل پرداخت عوارض تجاری موقت  آموزشگاههای آزادهنری که از ناحیه شهرداری مشهد ایجاد شده تاکید کرد.

 

یوسف امینی در ادامه بیان داشت: ما باید به این باور برسیم که هنرمند می تواند در کنار سایر نهادها و ادارات دولتی و غیردولتی به بهبود وضعیت فرهنگی کمک کند. هرکجا که هنرمندان حضور داشته باشند تعهد و تخصص آنها، مایه دلگرمی مسوولین خواهد بود.

 

 فعالیت بیش از 180 آموزشگاه هنری دارای مجوز درخراسان رضوی

محمود عباس نژاد رییس اداره امورهنری استان در ادامه عنوان کرد: در سطح استان خراسان رضوی بیش از 180 آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز فعالیت وجود دارد که از مجموع این آمار، بیش از 80 آموزشگاه در سطح مشهد فعالیت می کنند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: علاوه بر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حمایت از هنرمندان، سایر دستگاه های اجرایی نظیر شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز باید از فعالیت های هنری و فرهنگی حمایت کنند.

 

در ادامه ، مسؤولین آموزشگاههای آزاد هنری مشهد مقدس ضمن بیان دیدگاه ها و مشکلات خود با اتفاق نظر، خواستار بررسی وضعیت پرداخت عوارض تجاری موقت آموزشگاههای آزاد هنری در مشهد شدند.

 

در ادامه یکی از مدیران آموزشگاه های آزاد هنری افزود: ما در سطح شهر مشهد با تمام مشکلات مالی موجود، چراغ هنر را روشن نگاه داشته ایم، هنر و هنرمند باید در کنار مسوولین به مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب بپردازند.

 

وی افزود: اگر در پرداخت عوارض تجاری به توافق با شورای اسلامی شهر نرسیم، مجبور خواهیم بود با اضافه کردن شهریه ها جبران خسارت کنیم که این سبب ایجاد ناهماهنگی در ارایه خدمات فرهنگی به مردم و جوانان می شود. تا باور نکنیم که هنر بال است نه وبال، مشکلاتمان حل نخواهد شد.

 

 گفتنی است،مطابق مصوبات دوره سوم شورای اسلامی شهر مشهد، آموزشگاه های آزاد هنری از پرداخت عوارض تجاری موقت معاف بودند، در دور چهارم شورای اسلامی شهر مشهد این مصوبه لغو و قانون پرداخت عوارض تجاری برای آموزشگاههای آزاد هنری اجرا می گردد. بر اساس این قانون، در صورتی  که آموزشگاه های مذکور عوارض خود را پرداخت ننمایند از ادامه کار منع و مکان آنها پلمپ می شود.

 

 

تجلیل از پژوهشگران آموزش و پرورش

سید ابوالفضل احمدی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش از راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره نوجوان خوارزمی برای نخستین‌بار در کشور خبر داد و تصریح کرد: این دبیرخانه از ظرفیت 80 درصدی برخوردار است و هر ساله 450 هزار نفر از دوره متوسطه دوم در این جشنواره شرکت کنند.

 

وی شعار ملی هفته پژوهش در امسال را پژوهش پیشران اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد و گفت: در خراسان رضوی هفته پژوهش با شعار پژوهش زیربنای سند تحول در آموزش و پرورش نامگذاری شده است چون برای شهروندان پژوهشگر نیازمند کلاس درس پژوهش محور در مدارس هستیم.

 

گفتنی است در پایان این همایش از کتاب گنج تجربه و یازدهمین و دوازدهمین شماره پیمایش رونمایی و از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش در خراسان رضوی تجلیل شد./934/پ203/ب5

 

درپایان جلسه یوسف امینی اظهار امیدواری کرد که شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد با درایت و اتفاق نظر، نسبت به رفع مشکل موجود برای هنرمندان شهرستان اقدام مقتضی را به عمل آورند.

ارسال نظرات