۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۳۷۱۳۹
امام جمعه خرم آباد:

زندگی امام رضا بهترین الگو برای مردم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که امام رضا(ع) بهترین الگو برای افراد جامعه است، گفت: حیات علمی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و معنوی امام رضا(ع) دارای پیام ها ی عبرت آموزی است.
مراسم عزاداري  شهادت امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، با تسلیت شهادت امام رضا(ع) گفت: ایشان بهترین الگو برای انسان در عرصه های گوناگون است.

 

وی با اشاره به برخی ویژگی های امام رضا(ع) افزود: حیات علمی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و معنوی امام رضا(ع) دارای پیام های عبرت آموزی برای ما است.

 

حجت الاسلام و المسلیمن میرعمادی با اشاره به این که توان علمی علی بن موسی الرضا(ع) از طریق مناظراتی که با علما و دانشمندان داشت به نمایش گذاشته می شد، بیان داشت: ما باید از این امام بزرگوار درس بگیریم.

 

وی در ادامه با بیان این که لقب عالم آل محمد در رابطه با حیات علمی امام رضا(ع) برجسته شده است، تصریح کرد: نزدیکان ایشان به خاطر توان علمی بالای این امام همام از ایشان بعنوان اعلم الناس یاد می کردند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: حیات علمی امام رضا(ع) در برابر تمام علمای ادیان و فرقه های گوناگون عصر خویش جلوه گری می کرد.

 

وی با اشاره به حیات اجتماعی امام رضا(ع) عنوان داشت: لقب رئوف نیز در رابطه با حیات اجتماعی و اخلاقی ایشان برجسته شده است.

 

حجت الاسلام والمسلیمن میرعمادی رسیدگی به فقرا، کمک به نیازمندان و رفع مشکلات مساکین را نشانگر حیات اجتماعی امام رضا(ع) بیان کرد.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به حیات سیاسی امام رضا(ع) افزود: حیات سیاسی ایشان نیز مملو از شجاعت و مبارزه با حاکمان بنی عباس بود.

 

گفتنی است، مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) به همت انجمن اسلامی اصناف و بازار و با حضور مردم، هیأت های مذهبی و مسؤولان استانی در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات