۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۳۸۷۷۷
آیت الله حسینی بوشهری:

تعامل با نهادهای علمی سبب پویایی حوزه های علمیه می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت‏الله حسینی بوشهری گفت: تعامل و ارتباط با ارگان ها و نهادهای علمی و اجرایی، سبب می شود که حوزه های علمیه در متن مطالبات جامعه و دیگر علوم قرار گیرند و پویایی بیشتری داشته باشند.
آيت‌الله سيد هاشم حسيني بوشهري، مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا اولین اجلاس مسؤولان روحانیون نهاد‏ها با موضوع تعامل مطلوب حوزه و روحانیون شاغل صبح امروز در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

آیت‏الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‏های علمیه کشور با اشاره به احادیثی از پیامبر اعظم(ص) و امام علی(ع) گفت: علت ترتیب دادن این اجلاسیه و گردهمایی نخست شکرگزاری از خداوند به خاطر نعمت خدمت گذاری به جامعه و نظام اسلامی و دوم شکرگذاری از نعمت روحانیت و انقلاب اسلامی است.

 

وی در ادامه افزود: خداوند دوست دارد وقتی نعمتی را به بنده‏اش می‏دهد بنده را در حفظ و ارتقا آن نعمت ببیند و امیدواریم که بتوانیم این نعمت خداوند را حفظ کرده و اثر آن را در جامعه ببینیم.

 

رییس حوزه‏های علمیه کشور خاطر نشان کرد: کسانی که از اول پیروزی انقلاب اسلامی در راستای استعلای آرمان‏های اسلام و انقلاب به فعالیت‏های مختلف پرداخته‏اند مصداق بارز آیه الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا است.

 

وی با اشاره به تاریخ پر مشغله روحانیت ابراز داشت: روحانیت در طول تاریخ هیچ گاه بیکار نبوده و همیشه در حفظ اسلام و رفع مظلومیت مردم و حفظ جغرافیای اسلام در هر شرایطی به مبارزه پرداخته و این انقلاب و امنیت موجود بدون تردید ناشی از مقاومت روحانیت بوده است.

 

آیت‏الله حسینی بوشهری در ادامه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چندین بار به خود بنده فرموده‏اند که برای خروجی‏های حوزه فکری کنید و آن را ساماندهی نمایید لذا معاونت امور طلاب و دانش آموختگان در حوزه تأسیس شد تا ساماندهی طلاب برای خدمت به نظام انجام شود.

 

وی در ادامه تأکید کرد: حوزه علمیه کشور با صراحت ابراز می‏کند که با تمام توان برای همکاری با روحانیون شاغل در ارگان‏ها و نهاد‏های مختلف آماده است و این را برای خود افتخاری بزرگ می‏داند.

 

مدیر حوزه‏های علمیه کشور با ارائه پیشنهادی اظهار داشت: حوزه باید مکمل نیاز‏های روحانیون شاغل در نهاد‏ها و ایشان نیز مکمل نیاز‏های حوزه باشند و یکی از کارهای مورد نیاز حوزه‏ها این است که نقص آموزشی موجود در حوزه برای ارائه خدمت به ارگان‏های نظام را به ما گوشزد کند.

 

وی در پایان یادآور شد: اگر نهاد‏های اجرایی و علمی کشور از حوزه مطالبه گری نکنند حوزه فقط به تحصیل علوم قدیمه می‏پردازد لذا همه نهاد‏های کشور باید مطالبات مختلف خود را از حوزه خواستار باشند./1329/پ202/ج

 

ارسال نظرات