۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۴۰۹۸۵
آیت‌الله دری نجف آبادی:

دستیابی به افق سند چشم انداز در گرو عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله دری نجف آبادی دستیابی به افق های سند چشم انداز را در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی سبب می‌شود که کشور وابستگی به نفت نداشته باشد، وابستگی به نفت ممکن است عاملی باشد که ما مقداری در برابر زیاده خواهی‌ها غرب کوتاه بیایم، از این‌رو باید اقتصاد مقاومتی را در اولویت کارهای خود قرار دهیم.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با اشاره به شعار سال بر استفاده هر چه بیشتر از اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: کشور از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای اقتصادی مقاومتی برخوردار است که پیگیری آن سبب می‌شود دیگر هیچ تهدیدی متوجه ما درباره اقتصاد از سوی دشمنان نباشد.

 

وی افزود: اقتصاد مقاومتی سبب می‌شود که کشور وابستگی به نفت نداشته باشد، وابستگی به نفت ممکن است عاملی باشد که ما مقداری در برابر زیاده خواهی‌ها غرب کوتاه بیایم، از این‌رو باید اقتصاد مقاومتی را در اولویت کارهای خود قرار دهیم.

 

امام جمعه اراک با تأکید بر استفاده از طرفیت‌های داخلی کشور بیان داشت: مشارکت حداکثری آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی سبب رونق تولید ملی می‌شود، همه نباید وابسته به بودجه نفت باشند؛ به سبب سوء مدیریتی مشکلاتی در اقتصاد داشتیم.

 

وی اجرایی شدن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را در دستیابی به افق های سند چشم انداز بسیار مؤثر دانست و ادامه داد: تقویت و بسیج نیروهای جهادی از دیگر راه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی است؛ باید صرفه جویی صورت گیرد؛ البته امروز تحریم‌های وجود دارد که هر چند این‌ها تهدید است ولی به فرصتی برای کشور تبدیل شده است./993/پ202/ج

ارسال نظرات