۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۲۴۲۱۴۸
عصر امروز صورت گرفت؛

دیدار آیت الله رودباری با آیت الله باریک بین در استان قزوین

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سید مجتبی رودباری، از علمای رشت در سفری دو روزه به استان قزوین با آیت الله باریک بین، نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفت و گو کرد.
آيت لله رودباري با آيت الله باريک بين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین آیت الله سید مجتبی رودباری، مدیر کتابخانه امیرمومنان(ع) با ابراز خرسندی از دیدار با آیت الله باریک بین گفت: شما آیت الله باریک بین در تمام صحنه های این نظام مقدس جمهوری اسلامی حضوری تاثیرگذار و منشأ خیر بودید.

 

آیت الله رودباری ادامه داد: شما کمال نعمت هستید و سجایا و اوصاف شما را بارها شنیدم و خوشحال هستم که در حضور شما امام جمعه محترم رسیدم.

 

مدیر کتابخانه امیرمومنان(ع) شهر رشت به مدارس علمیه این استان اشاره کرد و بیان داشت: استان قزوین از شهرهای مهم در رابطه با تأسیس مدارس علمیه برخوردار بوده که نمونه آن را می‌توان به مدرسه سردارین که یکی از مدارس قدیمی این شهر بوده که  گذشتگان ما نیز در این مدرسه تلمذ می‌کردند، اشاره کرد.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه رشت تصریح کرد: در این شهر علمای ارزشمندی در گذشته بوده‌اند که منشأ خدمات فراوانی برای شهر قزوین به‌خصوص طلاب وروحانیون بوده که جای شکرگزاری به درگاه خدای متعال است.

 

در ادامه این دیدار مرتضی روزبه، استاندار قزوین گفت: آیت الله رودباری یکی از علمای ارزشمند و تإثیرگذار شهر رشت بوده و درحال حاضر در این شهر سکونت دارند و همه روزه در ایام تحصیل و حتی غیر تحصیل عده زیادی از طلاب و علاقه مندان به علوم دینی در نزد ایشان به فراگیری دروس می‌پردازند.

 

استاندار قزوین ادامه داد: وی علاوه بر اینکه امام جماعت مسجدی در شهر رشت هستند، ولی مردم به ویژه نوجوانان وجوانان و طلاب علاقه وافری به این شخصیت ارزشمند دارند.

 

روزبه تصریح کرد: وی مدیر کتابخانه امیرالمومنین شهر رشت بوده و هر روزه عده زیادی از نوجوانان وجوانان و قشر دانش آموز و دانشجو از این مکان فرهنگی بهره فراوان می برند.

 

در پایان این دیدار آیت الله باریک بین با خیر مقدم به آیت الله رودباری جهت سفر به استان قزوین گفت: چه خوب است در مدتی که ایشان به این استان سفر کرده اند طلاب و روحانیون بتوانند از مباحث این عالم جلیل القدر استفاده لازم را ببرند.

 

امام جمعه قزوین برای تمامی علمای اسلام به ویژه آیت الله رودباری که  از فضلای ارزشمند و برجسته شهر رشت است آرزوی توفیق کرد.

 

گفتنی است، آیت الله سید مجتبی رودباری از اساتید حوزه علمیه شهر رشت بوده و از محضر علما و بزرگانی همچون حضرت امام خمینی(ره)، آیت الله گلپایگانی(ره)، آیت الله خویی(ره)، آیت الله حکیم و آیت الله میرزا هاشم آملی کسب فیض کرده است.

 

بازدید از کتابخانه حضرت امام صادق(ع) حوزه علمیه، بازدید از مدارس علمیه استان و همچنین دیدار با طلاب و روحانیون و اساتید حوزه‌های علمیه از دیگر برنامه‌های آیت الله رودباری در سفر دو روزه به استان قزوین است/955/پ202/ب6

ارسال نظرات