۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۴۲۳۹۲
استاد حوزه و دانشگاه:

سبک زندگی اسلامی معیار تربیت فرزندان باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بر ضرورت نهادینه کردن سبک زندگی دینی در جامعه تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا تعالیم والای دینی و سبک زندگی اسلامی را در برنامه های زندگی خود وارد کنیم.
حجت الاسلام مهدي تقي زاده، امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، روز گذشته در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار می شود با بیان این که آن خانه و خانواده ای که براساس تقوای الهی شکل بگیرد می تواند ثمرات بسیاری داشته باشد، گفت: تقوامحوری از برکات ارزشمندی برخوردار بوده که باید آن را در زندگی خود نهادینه کنیم.

 

امام جمعه دابو ودشت سر با اشاره به این که  اگر اساس و پایه خانه و خانواده سست شود زمینه ساز اضطراب خواهد شد، بیان داشت: سبک زندگی اسلامی معیار تربیت فرزندان باشد که خانواده ها باید این امر مهم را مورد لحاظ خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که اگر بتوانیم سبک زندگی دینی را در اختیار فرزندان خود قرار دهیم آنان در مسیر فلاح و رستگاری قرار می گیرند، افزود: باید تلاش کنیم تا تعالیم والای دینی و سبک زندگی اسلامی را در برنامه های زندگی خود وارد کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: باید فرزندان خود را به قرآن کریم که درسی سراسر ایمان و بصیرت است راهنمایی کنیم و بدانیم که این امر گرانقدر سبب نجات و سعادت می شود.

 

وی با بیان این که انسان باید خود را در محضر قرآن کریم قرار دهد، گفت: این کتاب نورانی بهترین هدایت گر سعادت بشری است که باید معارف ارزشمند آن را در برنامه های خود قرار دهیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که الگوهای ارزشمندی برای زندگی در قرآن کریم قرار دارد، بیان داشت: قرآن کتاب گران بهایی است که انسان می تواند با تمسک به آن در مسیر تعالی و تکامل قرار گیرد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که خانواده بهترین کانون برای تعالی انسان است، ادامه داد: انسان باید از این فرصت ارزشمند استفاده کرده و زمینه ساز تعالی خود و اعضای خانواده اش باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خانواده ها باید تلاش کنند تا روابطی صمیمی با هم داشته و نشاط را وارد زندگی خود کنند، بیان داست: باید اهتمام خوبی وجود داشته باشد تا بتوانیم علاقه و محبت در سراسر لحظه های زندگی در اعضای خانواده وجود داشته باشد.

 

وی، ادامه داد: یکی از مسائلی که می تواند کانون گرم خانواده را با مشکل مواجه کند بحث عیب جویی است که رشد این صفت سبب کاهش میزان محبت ها خواهد شد و باید این نگاه عیب جویانه را از خود دور کنیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان عیب جویی یکی از نقاط مشکل و مساله ساز در روابط خانوادگی است، بیان داشت: اگر کسی از مسیر سبک زندگی دینی دور شده و مسیر بداخلاقی و غیر اسلامی را طی کند این خانه و خانواده متزلزل می شود./1314/

ارسال نظرات